- Podatnik (osoba fizyczna) prowadzi sprzedaż pieczywa w kilku należących do niego kioskach. W każdym kiosku znajduje się kasa fiskalna. Podatnik prowadzi podatkowa księgę przychodów i rozchodów. Czy musi jeszcze prowadzić ewidencję sprzedaży? Jak dokumentować przesunięcia pieczywa pomiędzy poszczególnymi kioskami? – pyta czytelniczka.
Do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów są zobowiązane m.in. osoby fizyczne wykonujące działalność gospodarczą (zob. art. 24a ust. 1 ustawy o PIT oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia ministra finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów; dalej: rozporządzenie).
Stosownie do § 9 ust. 3 rozporządzenia, w przypadku prowadzenia przedsiębiorstwa wielozakładowego księgi muszą znajdować się w każdym zakładzie. Podatnik może jednak prowadzić jedną księgę w miejscu wskazanym jako jego siedziba, pod warunkiem że w poszczególnych zakładach jest prowadzona co najmniej ewidencja sprzedaży, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, a w razie wykonywania działalności określonej w § 6 rozporządzenia (tj. działalności kantorowej lub prowadzenia lombardu) – również ewidencje określone w tym przepisie.
Niezbędne dane
Podatnik, który ma obowiązek prowadzić ewidencję sprzedaży, jest obowiązany ją zbroszurować i kolejno ponumerować jej karty. Ewidencja powinna zawierać co najmniej następujące dane:
- numer kolejny wpisu,