Takie stanowisko zaprezentował Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 30 marca 2017 r. (1061-IPTPP1.4512.126.2017.1.RG).
Gmina planowała realizację projektu polegającego na wyposażeniu zainteresowanych mieszkańców w zestawy solarne oraz piece centralnego ogrzewania. Celem gminy było zmniejszenie poziomu zanieczyszczenia powietrza, powstającego na skutek podgrzewania wody oraz ogrzewania domów przy użyciu węgla. Sprawy ochrony środowiska i przyrody należą bowiem do gminnych zadań własnych.
Zgodnie z planami gminy, pomiędzy nią a mieszkańcami miały zostać zawarte umowy cywilnoprawne określające wzajemne prawa i obowiązki. Gmina miała w szczególności zapewnić organizację przedsięwzięcia (wybór wykonawcy zestawów solarnych oraz pieców centralnego ogrzewania, ustalenie harmonogramu prac montażowych, nadzór nad pracami, odbiór końcowy i rozliczenie finansowe), przeszkolić użytkowników w zakresie prawidłowej eksploatacji urządzeń oraz zapewnić usługi serwisowe w okresie gwarancyjnym.
Mieszkaniec, którego gmina zobowiązała się wyposażyć w instalację solarną i/lub piec centralnego ogrzewania, zobowiązany został natomiast w szczególności do wniesienia wkładu pieniężnego, który po upływie pięciu lat od daty odbioru końcowego zostałby zaliczony na poczet ceny zestawu solarnego i / lub pieca centralnego ogrzewania, który wówczas zostałby mu przekazany na własność.
Na realizację inwestycji gmina starała się uzyskać dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. W przypadku niepowodzenia w uzyskaniu dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, zawarte z mieszkańcami umowy uległyby rozwiązaniu, a realizacja inwestycji nie doszłaby do skutku. Gmina planowała zatem, że źródłem finansowania projektu będą jej środki własne, wkład mieszkańców oraz środki pochodzące z dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.