Likwidacja działalności prowadzonej przez przedsiębiorcę oznacza również zakończenie użytkowania kasy fiskalnej. To z kolei oznacza, że podatnik musi dopełnić procedur i obowiązków nałożonych przez ustawodawcę związanych z zakończeniem używania takiej kasy.
Co trzeba zrobić
Stosownie do § 15 ust. 1 rozporządzenia ministra finansów z 14 marca 2013 roku w spra- wie kas rejestrujących (DzU z 2013 r., poz. 363), w przypadku zakończenia przez kasę pracy w trybie fiskalnym podatnik:
1) wykonuje raport fiskalny dobowy i raport fiskalny okresowy (miesięczny),
2) składa w terminie siedmiu dni od dnia zakończenia pracy kasy w trybie fiskalnym wniosek do naczelnika urzędu skarbowego o dokonanie odczytu pamięci fiskalnej kasy (wzór wniosku jest załącznikiem do rozporządzenia),
3) składa wniosek o wyrejestrowanie kasy z ewidencji prowadzonej przez naczelnika urzędu skarbowego;