Ostatnie protesty linii lotniczych uderzyły w podróżnych. Niektórzy z nich nie dotarli na mecze. Czy pasażerowie starają się o odszkodowania.
Podróżni najczęściej skarżą się na odwołany lub opóźniony lot bądź odmowę wpuszczenia na pokład samolotu. Podkreślmy, że prawo do odszkodowania należy się, gdy odwołany lot wynika z winy przewoźnika.
Jak starać się o odszkodowanie?
Każda sytuacja jest indywidualna. Pasażer powinien zwrócić się do linii lotniczych i czekać 30 dni na odpowiedź. Dopiero po tym czasie należy przedstawić sprawę do urzędu lotnictwa cywilnego. Trzeba załączyć korespondencję z liniami lotniczymi i formularz skargi ze strony ULC. Urząd analizując materiały prosi linie lotnicze o wyjaśnienia. Sprawa przed Urzędem Lotnictwa Cywilnego kończy się decyzją administracyjną.
Czy długo trzeba czekać na decyzję?