To największy taki obiekt w Polsce. Ma długość ponad 1100 metrów. Składa się z trzech estakad i dwóch wiaduktów, podtrzymywanych przez 30 filarów o wysokości do 15 metrów. Jego budowa kosztuje 348 milionów złotych.

Pociągi pojadą łącznicą od nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 10 grudnia. Podróżni zyskają wygodniejsze, bezpośrednie połączenia aglomeracyjne i regionalne. Skróci się czas podróży do Zakopanego i Skawiny. W pociągach dalekobieżnych nie będzie się już czekać na zmianę lokomotywy na stacji Kraków Płaszów: prosto z Krakowa Głównego pojadą one w stronę Tatr. W grudniu zaczną także działać dwa nowe przystanki: Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze (dawniej Kraków Krzemionki). Będą równocześnie pełnić rolę centrów przesiadkowych.

W kwietniu PLK podpisały umowę na modernizację linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów dla połączeń aglomeracyjnych. Dodatkowe tory pozwolą skrócić czas przejazdu i zwiększyć liczbę pociągów, a nowe przystanki i zmodernizowane stacje zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych. Pojawią się dwa nowe przystanki: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, kolejne cztery zostaną przebudowane: Kraków Łobzów, Kraków Prokocim, Kokotów, Węgrzce Wielkie. Przebudowa czeka także cztery stacje: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów.

Efekty prac znacznie zwiększą dostępność i atrakcyjność kolei w obrębie miasta. Powstaną dogodne miejsca przesiadkowe, pozwalające na integrację kolei z komunikacją miejską, np. przystanek Kraków Grzegórzki. Dzięki budowie dodatkowej pary torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz dodatkowemu torowi między Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem możliwe będzie wprowadzenie większej liczby pociągów w ruchu aglomeracyjnym i dalekobieżnym. Powstanie 850-metrowa estakada na odcinku od ul. Kopernika do ul. Miodowej oraz dwa dodatkowe, dwustumetrowe mosty na Wiśle.