Kolej rusza z przebudową linii na Mazowszu

aktualizacja: 12.03.2016, 15:36
Foto: Fotorzepa, Robert Wójcik Robert Wójcik

Kolej szykuje się do modernizacji torów na trasie pomiędzy Tłuszczem a Ostrołęką. Jeszcze w tym roku zarządzająca infrastrukturą spółka Polskie Linie Kolejowe (PLK) wyremontuje odcinek linii nr 29 łączących stacje Przetycz i Pasieki. Efektem prac ma być zwiększenie prędkości przejeżdżających trasą pociągów, a w rezultacie skrócenie czasu podróży.

REDAKCJA POLECA

Roboty na odcinku o długości 10 kilometrów rozpoczną się jeszcze w marcu. PLK wymieni szyny, podkłady oraz rozjazd. Tor zostanie kompleksowo sprawdzony i wyregulowany. Prace remontowe obejmą także wymianę nawierzchni na przejeździe kolejowo-drogowym w Starym Bosewie, położonym na drodze powiatowej pomiędzy Długosiodłem a Prabutami.

Kolej zakłada, że po modernizacji prędkość pociągów na trasie zwiększy się z obecnych 50 kilometrów na godzinę do 80 kilometrów na godzinę. Na czas prowadzonych prac pomiędzy 18 kwietnia a 20 maja odcinek Przetycz – Pasieki zostanie wyłączony z ruchu. Zostanie tam wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.

W kolejnych latach Polskie Linie Kolejowe planują remont kolejnych tras: z Ostrołęki do stacji Chorzele oraz do Łap. To drugie zadanie będzie istotne  dla utrzymania ruchu na trasie Warszawa – Białystok, czyli Rail Baltica. Odcinek stanie się bowiem objazdem dla składów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji odcinka od Czyżewa do Białegostoku. Ten ostatni ma być modernizowany przy współfinansowaniu z Unii Europejskiej: PLK złożyła wniosek o wsparcie przedsięwzięcia w ramach programu „Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility – CEF).

Linia kolejowa E75 Rail Baltica należy do sieci europejskich korytarzy transportowych. Jej modernizacja jest wpisana na listę strategicznych inwestycji transportowych Unii Europejskiej, które łączą Europę oraz kraje nadbałtyckie i Finlandię. Dwa lata temu Parlament Europejski przyjął dokument wyznaczający kształt sieci: określa on najważniejsze szlaki komunikacyjne, których budowa jest niezbędna do sprawnego transportowania osób i towarów na całym obszarze UE. Na terenie Polski leżą dwa korytarze – bałtycko-adriatycki oraz Morze Północne-Bałtyk. W ramach tego drugiego Rail Baltica, czyli linia kolejowa łącząca północno-wschodnią Polskę, Kowno, Rygę i Tallin, jest najważniejszym projektem. Ma on bardzo duże znaczenie polityczne i strategiczne, ponieważ będzie stanowić jedyne połączenie kolejowe krajów bałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

Komentarz dnia

#RZECZoEKONOMII: Problemy energii słonecznej w Polsce

Żródło: ekonomia.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE