InPost we współpracy z Mastercard wyposażył 2,5 tys. kurierów w zbliżeniowe terminale płatnicze. W ten sposób klienci otrzymali możliwość płacenia kurierowi kartą płatniczą lub telefonem z odpowiednią aplikacją obsługującą zbliżeniowe płatności mobilne.
- Jesteśmy jedną z pierwszych firm kurierskich która wprowadza płatności kartą u wszystkich kurierów. To kolejne z zapowiadanych w tym roku wdrożeń, które mają ułatwić naszym klientom korzystanie z usług InPost i tym samym zwiększyć ich zasięg – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer, właściciela marki InPost.
- Nasze badania potwierdzają, że dla kupujących online najważniejsze jest, żeby płacenie było wygodne i szybkie, tak jak same e-zakupy. Konsumenci, którzy wybiorą płatność za pobraniem, będą mogli dokonać wygodnej i bezpiecznej bezgotówkowej transakcji z użyciem technologii zbliżeniowej, do której zalet zdążyli się już przyzwyczaić – tłumaczy Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.
Teraz płatność u kuriera InPost będzie wyglądała podobnie jak w sklepach stacjonarnych. Będzie można skorzystać z dowolnej karty płatniczej. Zarówno tradycyjnej jak i zbliżeniowej. Wystarczy również sam telefon jeśli posiadamy odpowiednią aplikację obsługującą zbliżeniowe płatności mobilne (bankową lub Android Pay). Płatności powyżej 50 zł będzie trzeba potwierdzić kodem PIN.
Jedną z ważniejszych zalet, które podkreślane są w informacji prasowej, oprócz wygody dla odbiorcy przesyłki i kuriera, wymieniane jest również jego bezpieczeństwo. Kurierzy nie będą nosili przy sobie tak dużych ilości gotówki, jak dotychczas, dzięki czemu będą mniej narażeni na próby kradzieży.