10 dni temu w 180 sklepach Cyfrowego Polsatu i Plusa pojawiły się światłowodowy internet i telewizja od Netii, która już formalnie jest częścią grupy Zygmunta Solorza. Od tego momentu kurs akcji Orange Polska, głównego konkurenta Cyfrowego Polsatu, stracił na wartości dwa razy więcej niż główny indeks warszawskiej giełdy WIG20 i utrzymuje się poniżej 5 zł. W środę akcja kosztowała 4,61 zł, po spadku o kolejny 1 proc., a wartość całej grupy to zaledwie 6,1 mld zł. Dla porównania Cyfrowy Polsat wyceniany jest na prawie 14,5 mld zł.
Powodem zachowania inwestorów może być ich przekonanie, że telekom stracił przewagę polegającą na możliwości budowy oferty obejmującej zarówno technologie stacjonarne, jak i komórkowe. Mogą się też obawiać wojny cenowej operatorów, wyniszczającej rynek.
Na razie nie wydaje się, aby od 18 czerwca konkurencja cenowa między nimi się nasiliła. Orange Polska reklamuje swój flagowy produkt – światłowód do domu – praktycznie od początku wprowadzenia z ceną 39,9 zł za miesiąc. Obecnie opłata taka obowiązuje przez pierwszy rok, a efektywna cena łącza w trakcie kontraktu rośnie do 55 zł.
Internet od Netii jest tańszy niż w Orange o około 10 zł (średnio miesięcznie kosztuje 44 zł), ale różnica ta nie pojawiła się w ostatnim czasie.