Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Sylwetki

W Okęcie trzeba jeszcze inwestować

materiały prasowe
Zamierzamy zwiększyć przepustowoœć dróg startowych, rozbudować strefę non-Schengen, wydłużyć pirs południowy i przebudować północny – mówi szef PPL i Lotniska Chopina Mariusz Szpikowski.

Jeœli powstanie Centralny Port Komunikacyjny, to i tak przynajmniej przez 10 lat Lotnisko Chopina będzie spełniało rolę głównego portu lotniczego w Polsce. Co pan zamierza zrobić, żeby ruch na tym lotnisku był w miarę płynny?

Dzisiejsze ograniczenia dla Lotniska Chopina to nie tylko infrastruktura, ale i œrodowisko. Realnym utrudnieniem infrastrukturalnym jest m.in. przepustowoœć dróg startowych wynoszšca 38-40 operacji lotniczych na godzinę, przepustowoœć powierzchni terminalowych, liczba płyt postojowych i stanowisk kontaktowych dla floty czy ograniczenia możliwoœci rozbudowy lotniska. Do tego dochodzš np. ograniczenia hałasowe, które limitujš liczbę operacji nocnych do 50. W cišgu doby może ich być ok 600. Przy tym zapotrzebowanie na operacje lotnicze nie jest równomiernie rozłożone w cišgu doby, poszczególnych dniach tygodnia, oraz jest zróżnicow...

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL