W czwartek uczestnicy mieli dokończyć drugi w tej edycji etap maratoński, ale ze względu na trudne warunki na trasę wypuszczono tylko załogi samochodowe. Na bardzo długim, bo liczącym 523 km odcinku specjalnym, najlepiej poradził sobie Nasser Al.-Attiyah (Toyota). Katarczyk stoczył pasjonujący pojedynek ze Stephane’em Peterhanselem (Peugeot). Francuz stracił do niego zaledwie dwie minuty. Przygoński (Mini) zajął ósmą pozycję, a tuż za nim na metę dotarł Carlos Sainz (Peugeot). Hiszpan nie podejmował zbędnego ryzyka i nadal prowadzi w klasyfikacji generalnej – 45 minut przed Peterhanselem. Polski kierowca utrzymał szóste miejsce.

– Początek odcinka jechaliśmy wyschniętymi rzekami z niebezpiecznymi kamieniami, gdzie istotna była precyzyjna nawigacja. Potem mieliśmy łatwiejsze odcinki szutrowe, na których jednak zaliczyliśmy nieprzyjemną przygodę. Na długiej prostej, jadąc 180 km/h, w wyniku błędu w roadbooku przegapiliśmy zakręt o 90 stopni. Nie zdołałem wyhamować i spadliśmy z pięciometrowej półki. Trochę straciliśmy, chwilę zajął nam powrót na trasę, ale wykorzystaliśmy chyba całe nasze szczęście, bo samochód był cały i mogliśmy jechać dalej – opowiada Przygoński: – Po dwunastu dniach ścigania wszyscy jesteśmy już bardzo zmęczeni i szczególnie odczuwamy niedobór snu. Zostały nam jednak tylko dwa dni i musimy to przetrwać, a zwłaszcza piątkowy, ponad 900-kilometrowy etap, na którym może się dużo wydarzyć.

Po pokonaniu wydm w okolicach San Juan rajdowa kolumna wjedzie na tereny pokryte uciążliwym i znienawidzonym fesz feszem. Ta zmielona skała o konsystencji mąki wzbija się w powietrze przy najmniejszym ruchu, ogranicza widoczność do zera oraz wdziera się do wnętrza pojazdów i pod gogle.