Informacja o "pasażerach takich jak ty" pojawiła się na liście zalet przewoźnika, który chwali się m.in. tym, że nie każe sobie dopłacać za bagaż, ma doświadczonych kierowców, sprawnie odprawia pasażerów, a także jest przyjazna klientom.
CNN zauważa, że spośród 44 tys. studentów Uniwersytetu w Illinois niemal 6 tysięcy (ok. 13 proc.) ma chińskie korzenie.
Uniwersytet już potępił reklamę nazywając ją "rasistowską" i "atakującą członków wspólnoty".
Suburban Express tłumacząc się z reklamy w specjalnym oświadczeniu napisał, że wzmianka o Chinach ma związek z tym, że konkurencyjna firma "zajmuje się transportem głównie studentów z Chin". "W żadnym wypadku nie chcieliśmy obrazić połowy planety" - zapewniają przedstawiciele Suburban Express.
Organizacja The Asian Pacific American Coalition nazwała oba e-maile "dehumanizującymi i odrażającymi dla Azjatów" i stwierdziła, że nie akceptuje "rasistowskich nie-przeprosin firmy".