W ocenie Krajowej Rady Sądownictwa, kampania ta, dyskredytująca sądy w oczach obywateli, nie powinna być finansowana – choćby pośrednio – ze środków publicznych. Zestawienie nieprawdziwych lub tendencyjnie przedstawionych informacji nie służy budowaniu autorytetu państwa i wizerunku Polski.

KRS apeluje, aby "w najlepiej pojmowanym interesie Rzeczypospolitej w ramach polityki informacyjnej, debata o reformie wymiaru sprawiedliwości opierała się na rzetelnym przedstawieniu problemów, które dotyczą sądownictwa, nie zaś na zmanipulowanym bądź wprost kłamliwym przekazie".

Przypomnijmy, iż w zeszły piątek wystartowała rządowa kampania informacyjna na temat reformy sądów i zmian, które ma przynieść - "Sprawiedliwe sądy". Za projekt odpowiada dysponująca budżetem w wysokości 100 mln zł Polska Fundacja Narodowa – organizacja powołana do życia przez 17 państwowych spółek, która miała promować Polskę na arenie międzynarodowej.

W ramach kampanii w całej Polsce zawisły billboardy z hasłem: „Niech zostanie tak, jak było". To nawiązanie do słów byłego prezesa Trybunału Konstytucyjnego prof. Andrzeja Rzeplińskiego, które padły podczas jednego z protestów.