Pełna kontrola nad błędami

Tylko pełen obiektywizm może uchronić pracodawcę od błędów przy ocenianiu efektów pracy.
shutterstock
Rozliczanie z efektów pracy powinno opierać się na konstruktywnej analizie zysków i strat. Obowiązkiem pracodawcy jest stworzenie warunków, w których błąd nie oznacza porażki.

Anna czyżewska

Zarządzanie błędami pracowników nie należy do najłatwiejszych zadań. Komunikacja w sytuacji kryzysowej, w której podwładny nie wywiązał się z obowiązku lub nieprawidłowo wykonał swoją pracę, wymaga wyczucia i znajomości zasad biznesowej dyplomacji. Pierwszym krokiem jest założenie, że błędy są nieodłącznym elementem zawodowej działalności. Drugi etap to przekazanie konstruktywnej informacji zwrotnej.

Bodziec, a nie hamulec

Kompetencje rozwijają się dzięki doświadczeniu opartemu między innymi na eksperymentowaniu i rozwiązywaniu problemów metodą prób i błędów. Nie ma wiedzy i rozwoju bez pomyłek. Najistotniejsze są nie tyle skutki same w sobie, co sposób radzenia sobie z konsekwencjami i wybór dalszych rozwiązań. Błąd nie może być postrzegany jako hamulec działań, symboliczny koniec wiarygodności czy pierwszy krok do zdegradowania w firmowej hierarchii. Perfekcjoniści, dla których każdy mankament jest oznaką braku profesjonalizmu, nigdy nie o...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL