Chcesz się wybić w marketingu? Oto lista najbardziej cenionych umiejętności

Jeśli pracujesz w marketingu i chcesz być w gronie najbardziej cenionych pracowników – zadbaj o odpowiednie umiejętności. Sprawdź, co teraz cenią firmy.

Publikacja: 15.01.2017 16:30

Chcesz się wybić w marketingu? Oto lista najbardziej cenionych umiejętności

Foto: 123rf.com

W 2017 te kompetencje i umiejętności będą najbardziej poszukiwane (opłacalne).

Tworzenie contentu (treści) / Marketing contentowy

Jeśli potrafisz tworzyć treści które są pomocne, a zarazem przekonujące to prawie na 100 proc. masz pracę. Niezależnie od tego, czy jest to tworzenie klipów video, design czy jakakolwiek inna forma twórczości. Jeśli jesteś w stanie udowodnić pracodawcy, że potrafisz przyciągnąć i zachować uwagę klienta stajesz się bezcenny na rynku pracy.

Projektowanie stron i UX

Przyszłość należy do firm które będą umiały zbudować niepowtarzalne doświadczenie dla swoich klientów (Client Experience). Częścią tego doświadczenia jest styczność klienta z marką poprzez technologie (aplikacja, strony internetowe itp.). Jeśli masz umiejętności związane z projektowaniem stron / aplikacji, a także trochę intuicji w biznesie to nie powinieneś mieć żadnego problemu ze znalezieniem pracy. Jest to jedna z najbardziej pożądanych obecnie kompetencji, a do tego bardzo rzadko spotykana.

Analityka danych

Dzięki nowym technologiom firmy dostały dostęp do ogromnej ilości danych. Wyspecjalizowane programy śledzą zachowania użytkownikóww mediach społecznościowych, podczas używania aplikacji mobilnej, czy w czasie zakupów na stronie www. Ilość informacji, która jest obecnie zbierana jest tak duża, że mało kto jest w stanie sensownie te informacje wykorzystać.

Jeśli potrafisz pomóc firmie w posortowaniu, zorganizowaniu informacji, a następnie wysunięcia z nich wartościowych wniosków, które mogą posłużyć na przykład do zwiększenia sprzedaży to jesteś bardzo dużo wart. Analitycy danych są obecnie bardziej poszukiwani na rynku niż programiści.

Inżynieria wzrostu (Growth Engineering)

Inżynier wzrostu to osoba, która za pomocą dostępnych danych na temat klientów dobiera metody marketingowe w taki sposób, aby zwiększyć wzrost organizacji. Metoda ta polega na głębokim poznaniu zachowań klienta, a następnie tworzeniu hipotez i testowaniu ich w eksperymentach. I nie chodzi tu o stosowanie sztuczek marketingowych, a dobieranie sprawdzonych naukowych metod do stymulowania wzrostu.

(SEO) Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Jeszcze niedawno SEO wróżono rychłą śmierć. Nic takiego się nie wydarzyło. Obecnie powoli w niepamięć odchodzi SEO polegające na znajdywaniu sposobów na „oszukiwanie" wyszukiwarek w celu lepszego pozycjonowania strony. Współczesne SEO polega na optymalizowaniu strony nie pod konkretną wyszukiwarkę, a pod zwykłego użytkownika.

Więcej na Kariera.pl

W 2017 te kompetencje i umiejętności będą najbardziej poszukiwane (opłacalne).

Tworzenie contentu (treści) / Marketing contentowy

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera
Praca
Dyplom nadal pomaga na starcie
Praca
Mobbing w miejscu pracy – jak sobie radzić z przemocą i nękaniem
Praca
Migranci zarobkowi krótko mieszkają pod dachem pracodawcy. Samodzielni Ukraińcy
Praca
Setki lat chorobowego z powodu wypadków. Praca w sklepach bywa niebezpieczna