Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Gracz to już zawód, a cyfrowa rozrywka to intratny biznes

Bloomberg
Gry wideo to nie tylko zabawa. Kryjš się za nimi potężne pienišdze. W przyszłoœci być może stanš się dyscyplinš olimpijskš.

E-sport wyszedł z hermetycznej niszy. Dziœ to prężnie rosnšca gałšŸ gospodarki, napędzana m.in. szerokim dostępem do internetu, a także rozwojem mediów społecznoœciowych. Według DMarket w gry na œwiecie gra 2,3 mld ludzi, a 335 mln interesuje się e-sportem (z tego 145 mln osób to wierni entuzjaœci).

Największe zawody dla profesjonalnych graczy przycišgajš do hal, na stadiony i przed ekrany komputerów rzesze widzów. Jak podaje Riot Games, deweloper jednej z najpopularniejszych gier e-sportowych, "League of Legends" ("LoL"), np. ubiegłoroczny turniej "LoL" World Championship przycišgnšł w cišgu 15 dni aż 43 mln fanów.

W szczytowym momencie rozgrywki oglšdało aż 14,7 mln osób (dla porównania tegoroczne mecze piłkarskie Polski z Armenia i Czarnogórš zgromadziły łšcznie niemal trzy razy mniej widzów).

Sport i biznes w parze

Biznes zaczšł dostrzegać i doceniać potencjał e-sportu. O pienišdzach, jakie pojawiajš się w tej branż...

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL