28 proc. ankietowanych uważa, że tzw. Konstytucja Biznesu nie jest realną pomocą dla przedsiębiorstw, ale jedynie o 0,8 p.p. mniejszy odsetek jest przeciwnego zdania. Największa Grupa badanych (45 proc.) nie ma jeszcze w tej sprawie sprecyzowanej opinii.
- Częściej przeciwni idei tzw. Konstytucji Biznesu są mężczyźni, kobiety wyrażają większe poparcie, ale jednocześnie większy odsetek nie ma zdania w tej kwestii. Realną pomoc w tym przedsięwzięciu częściej widzą osoby w wieku do 24 lat (38 proc.), o wykształceniu podstawowym/gimnazjalnym (48 proc.), o dochodzie netto na rękę poniżej 1000 zł (42 proc.) oraz ankietowani z miast do 20 tysięcy mieszkańców (30 proc.) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.
Emil Muciński z Business Centre Club w rozmowie z serwisem rp.pl podkreśla, że w pakiecie Konstytucji Biznesu „zaszytych” zostało tyle projektów ustaw i zmian z nich wynikających, że prawdopodobnie są one nieczytelne. O tych zmianach dużo i już dość długo mówi się w środowisku przedsiębiorców, ale ponieważ w dalszym ciągu trwają konsultacje, namacalnych efektów jeszcze nie widać. Być może stąd wynik sondażu w postaci 45 proc. odpowiedzi „nie wiem/ trudno powiedzieć”.