Do porozumienia, które ma zostać sygnowane we wrześniu, przystąpiły oprócz TVP i Grup Polsat i TVN przystąpiło ITI Neovision (czyli platforma nc+, do której należą m.in. stacje z rodziny Canal+, Ale Kino+, Planete+, Kuchnia + czy MiniMini+), Telewizja Puls, a także spółki, do których należą stacje Grupy ZPR Media: Eska TV, Polo TV i Fokus TV. - Nadawcy zobowiązują się do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku „-23 LUFS” przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (dokument EBU R128) – podała KRRiT.

Wspomniany dokument precyzuje nie tylko dokładny dopuszczalny poziom dźwięku, ale także obejmuje dźwięk reklam emitowanych w przerwie programów telewizyjnych, traktując je jak część programu,  która musi być nadawana na takim samym poziomie głośności, co same programy.

Ta zasada jest już zapisana także w rozporządzeniu KRRiT z 2011 roku. Teraz dodatkowo nadawcy zobowiązali się, że będą dobrowolnie wszyscy nadawać programy w określonej przez Europejską Unię Nadawców bezpiecznej dla widzów głośności.