Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Rok 2018: biznes

Branża mediowa: Stabilnie, ale nie bez zmian

Bloomberg
Nowe przepisy, projekty wydawnicze i zmiany właœcicielskie czekajš branżę mediowš w 2018 roku.

Wydatki na reklamę w Polsce wzrosnš w przyszłym roku o zaledwie ok. 2 proc., branżę czeka też kilka kluczowych prawnych zmian, których skutki trudno dziœ przewidzieć, jak zakaz reklamy leków OTC czy piwa. Będzie buzować po zapowiadanych przejęciach, ruszš nowe tytuły prasowe.

Agencja Zenith spodziewa się w przyszłym roku wzrostu rynku o 1,9 proc., a Starcom – o 2,5 proc.

Słabnie telewizja, bo mniej jš oglšdamy

Pewne jest, że najszybciej będzie rósł internet, choć i tego medium nie czeka łatwy rok, bo oprócz potencjalnych nowych obowišzków zwišzanych z RODO wydawcy wcišż będš walczyć z zapewnieniem reklamom właœciwej ekspozycji w sieci (tzw. viewability) i adblockami. Zdaniem agencji Zenith rynek reklamy online wzroœnie w przyszłym roku o 10,9 proc. PwC szacuje nawet, że przeœcignie w Polsce wydatki na promocję w telewizji.

To szerszy trend, widoczny już na innych rynkach, który zarysowuje się m.in. z powodu słabnięcia telewizji. – Zgodn...

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL