PEŁNA WERSJA RANKINGU (PDF)
Urzędy poprawiające jakość: małe (zatrudniające do 60 pracowników)
Urzędy poprawiające jakość: średnie (zatrudniające od 61 do 130 pracowników)
Urzędy poprawiające jakość: duże (zatrudniające powyżej 131 pracowników)
O jakości urzędu skarbowego świadczy m.in. to, czy wydawane przezeń decyzje są zgodne z prawem. Pomyłki urzędu można bowiem napiętnować decyzją drugiej instancji albo wyrokiem sądu administracyjnego. Im mniej decyzji danego urzędu trafia do kosza w wyniku postępowań odwoławczych i skarg do sądów – tym lepsza jakość tego urzędu.
W około połowie wszystkich urzędów w ostatnich dwóch latach nie uchylono żadnej decyzji. Świadczy to niewątpliwie o ich wysokiej klasie. Jednak uznaliśmy, że na jeszcze większy szacunek zasługują te urzędy, którym udało się zmniejszyć odsetek decyzji kwestionowanych przez podatników. Było aż dziesięć takich, w których w 2014 roku wszystkie decyzje zostały uchylone przez sądy, a w 2015 roku – żadna. Było jednak też 12 takich, gdzie było zupełnie odwrotnie: w 2014 roku sądy nie uchyliły im żadnej decyzji, a rok później – wszystkie.