#RZECZoBIZNESIE: Marek Wojtyna: Odpowiedzialność firmy nie kończy się na bramie fabryki

Dzisiaj konsument potrzebuje nie tylko produktów, które odpowiadają na jego potrzeby. Potrzebuje też świadomości, że producenci rozumieją jego potrzeby, które dotyczą relacji ze środowiskiem – mówi Marek Wojtyna, Prezes Zarządu Danone Polska i Kraje Bałtyckie, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 23.04.2018 12:09

#RZECZoBIZNESIE: Marek Wojtyna: Odpowiedzialność firmy nie kończy się na bramie fabryki

Foto: tv.rp.pl

Gość podkreślił, że Danone chce zachęcać konsumentów, żeby podejmowali decyzje, które pomagają żyć lepiej i zdrowiej. - Zdrowie to nie tylko kwestia produktów, ale też odnoszenia się do środowiska – mówił Wojtyna.

- Pracujemy z dostawcami, aby już od etapu produkcji składników maksymalnie wykorzystywać nowoczesną technologię – dodał.

Tłumaczył, że Danone kilka lat temu podjęło bardzo jasne zobowiązania, aby działać nad redukcją odcisku klimatycznego i jednocześnie angażować konsumentów, aby świadomie podejmowali wybory, co do opakowań i uczestniczyli aktywnie w procesie gospodarki w obiegu zamkniętym.

- Przez 5 lat zmniejszyliśmy odcisk klimatyczny o ponad 20 proc. W tym roku Żywiec Zdrój wprowadził butelkę, która w 50 proc. oparta jest o materiał z recyklingu - podał Wojtyna.

Przypomniał, że grupa Danone jest liderem w każdej z 4 kategorii w Polsce: wody, produktów mlecznych, żywności dla niemowląt oraz produktów, które adresują konkretne potrzeby i problemy zdrowotne (głównie osób w podeszłym wieku).

- Mamy fabryki w różnych miejscach Polski. Poprzez świadome kształtowanie relacji ze środowiskiem tworzymy wartość dodaną. Jest to prawie 3 mld zł - mówił Wojtyna.

Gość zaznaczył, że odpowiedzialność firmy nie kończy się na bramie fabryki. - Z jednej strony odpowiadamy za bardzo dobre wyniki finansowe, ale też jesteśmy odpowiedzialni za kształtowanie relacji w ekosystemie. Te 2 elementy idą ze sobą w parze – mówił.

- Dzisiaj konsument potrzebuje nie tylko produktów, które odpowiadają na jego potrzeby. Potrzebuje też świadomości, że producenci rozumieją jego potrzeby, które dotyczą relacji ze środowiskiem. Ta podwójna odpowiedzialność biznesu jest dla nas atutem – dodał.

Wojtyna przyznał, że Danone w Polsce będziemy się dalej rozwijać. - Chcemy wykorzystać krajowe trendy w naszych kategoriach. Jednocześnie widzimy rozwój w eksporcie. Łącznie widzimy dwucyfrowe możliwości wzrostu – prognozował.

- Najbliższy okres 3-4 lat będzie stawiał przed nami konieczność inwestowania w zdolności produkcyjne – dodał.

Gość podkreślił, że Danone chce zachęcać konsumentów, żeby podejmowali decyzje, które pomagają żyć lepiej i zdrowiej. - Zdrowie to nie tylko kwestia produktów, ale też odnoszenia się do środowiska – mówił Wojtyna.

- Pracujemy z dostawcami, aby już od etapu produkcji składników maksymalnie wykorzystywać nowoczesną technologię – dodał.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Przemysł spożywczy
Kakao droższe od miedzi. Zyskuje na wartości szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Chude lata dla alkoholi. Uderzyła je akcyza
Przemysł spożywczy
Kakao drożeje szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Wielka Brytania grozi zakazem importu polskiego drobiu z powodu salmonelli
Przemysł spożywczy
McDonald's wprowadza do oferty popularne pączki Krispy Kreme