Piwo wygrywa w Polsce z innymi alkoholami

Po trunki sięga ośmiu na dziesięciu z nas. Tylko co piąty Polak deklaruje, że w ogóle nie kupuje napojów procentowych.

Aktualizacja: 16.01.2017 10:47 Publikacja: 16.01.2017 09:56

Piwo wygrywa z wódą

Piwo wygrywa z wódą

Foto: Bloomberg

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Wynika z niego także, że mężczyźni częściej niż kobiety dokonują zakupu alkoholu, przy czym najczęściej sięgają oni po piwo i alkohole wysoko procentowe, kobiety zaś po wino.

Alkoholem najczęściej kupowanym przez Polaków na własny użytek jest piwo. Sięga po nie trzy czwarte badanych.

- Popularność tego trunku może wynikać z jego przystępności cenowej oraz niskiej zawartości procentowej alkoholu w tym napoju. Istnieje jeszcze jedno, bardzo ciekawe zjawisko związane z piwem: od kilku lat obserwujemy rewolucję piwną na polskim rynku, gdzie małe, regionalne browary w coraz bardziej wyrazisty sposób zaznaczają swoją obecność - komentuje Paweł Jurowczyk, senior project manager z ARC Rynek i Opinia. - W Polsce, co chwila otwiera się nowy bar serwujący różne odmiany i smaki piw – od dyniowych, przez wędzone, aż po kwiatowe. Wielkie koncerny piwne również nie pozostają dłużne tego typu trendom, eksperymentując i tworząc nowe odmiany swoich klasycznych pozycji. Zdaje się, że niedługo możemy spodziewać się, iż sprzedaż tego trunku w charakterze prezentu wzrośnie – już teraz na sklepowych półkach obserwujemy zwiększoną ilość zestawów podarunkowych wraz z oryginalnymi kuflami do konkretnych rodzajów piw – dodaje.

Kolejne miejsca za piwem zajmują: wino (42 proc.) oraz wódka czysta (36 proc.). Wśród kobiet regularnie kupujących alkohol dominuje zakup wina. W przypadku mężczyzn najbardziej popularnym alkoholem jest piwo, ale też wódki białe, whisky i inne mocne trunki, min. koniak, gin i brandy.

Piwo jest najbardziej popularnym alkoholem wśród mężczyzn, niezależnie od wieku. Jednak mężczyźni po 45 roku życia, częściej niż młodsi, kupują również mocniejsze alkohole.

Kupując alkohol na prezent, ponad jedna trzecia Polaków najczęściej wybiera wina, 23 proc. whisky, a 15 proc. wódki czyste. Co dziesiąty Polak deklaruje, że nie kupuje alkoholu na prezent, a jedynie dla siebie.

Nieco ponad połowa Polaków wybierając napoje procentowe kieruje się bieżącą potrzebą. Jedna piąta kupujących alkohol sięga tylko po ulubioną markę, a 15 proc. kupuje alkohol, gdy jest on w promocyjnej bądź atrakcyjnej cenie. Co dziesiąty kupujący alkohol, deklaruje, że jest otwarty na nowe, nieznane produkty i w związku z tym chętnie je nabywa.

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) od 4 do 14 listopada 2016 r., na reprezentatywnej próbie 1008 Polaków.

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Wynika z niego także, że mężczyźni częściej niż kobiety dokonują zakupu alkoholu, przy czym najczęściej sięgają oni po piwo i alkohole wysoko procentowe, kobiety zaś po wino.

Alkoholem najczęściej kupowanym przez Polaków na własny użytek jest piwo. Sięga po nie trzy czwarte badanych.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Przemysł spożywczy
Kakao droższe od miedzi. Zyskuje na wartości szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Chude lata dla alkoholi. Uderzyła je akcyza
Przemysł spożywczy
Kakao drożeje szybciej niż bitcoin
Przemysł spożywczy
Wielka Brytania grozi zakazem importu polskiego drobiu z powodu salmonelli
Przemysł spożywczy
McDonald's wprowadza do oferty popularne pączki Krispy Kreme