Sieć barów szybkiej obsługi Subway od początku swojej działalności odznaczała się dynamicznym tempem rozwoju i wielokrotnie podkreślała, że jest liderem pod względem liczby posiadanych lokali w całej światowej branży gastronomicznej. Gigant z siedzibą w Connecticut w końcu jednak wyhamował i w 2016 r. – po raz pierwszy w swojej historii – zamknął więcej restauracji niż otworzył.

Jak dowiedziało się CNN, Subway posiada obecnie 26 744 lokali w Stanach Zjednoczonych – o 359 mniej niż w 2015 r. Sprzedaż popularnej sieci fastfood skurczyła się natomiast w jej ojczystym kraju z 11,5 mld dol. w 2015 r. do ok. 11,3 mld dol. w 2016 r. Firma tłumaczy ten spadek większą koncentracją na rynkach zagranicznych, gdzie jej sprzedaż w ubiegłym roku wzrosła o 3,7 proc. do 5,6 mld dol.

Mimo spadku liczby restauracji w Stanach Zjednoczonych, Subway wciąż posiada największą liczbę restauracji ze wszystkich sieci na świecie – ponad 40 000 barów w 107 krajach na każdym kontynencie. Drugi pod tym względem jest McDonald's, który posiada ok. 36 000 lokali, ale przewyższa Subwaya sprzedażą.