Prenumerata 2018 już w sprzedaży - SPRAWDŹ!

Promocja turystyczna

Bieszczadzka Kolejka Leśna pełna gości

fot. facebook.com/ bieszczadzkakolejkalesna
Facebook
Prawie 138 tysięcy turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna
- Od kilku tygodni, po zakończeniu sezonu, remontujemy torowisko i tabor. Przygotowujemy się m.in. do kursowania podczas ferii zimowych – opisuje prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński. W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku BKL kursuje w weekendy, w czasie wakacji - codziennie. Z kolei w okresie ferii zimowych jeździ w środy i soboty. Niezależnie od pory roku BKL zawsze można przygotować kursy na zamówienie. - Systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów. Turyści odwiedzający Bieszczady wiedzą, że jest kolejka leśna i chętnie korzystają z jej usług. Należymy do sprawdzonych produktów turystycznych regionu – mówi Wermiński.
Dodaje, że w "wśród podróżnych są dzieci, ich rodzice, ale również osoby starsze pamiętające jeszcze czasy, kiedy kolejka przewoziła drewno, a dla podróżnych był przeznaczony tylko jeden wagon". Podczas najbliższych ferii zimowych kolejka leśna będzie kursować w każdą środę i sobotę; pierwszy kurs zaplanowano 17 stycznia, a ostatni na 24 lutego. - Podobnie jak w latach poprzednich, w czasie ferii szkolnych kolejka będzie kursować na trasie Majdan - Balnica - Majdan - przypomina prezes fundacji. Zaznacza, że fundacja "jest w pełni przygotowana do organizowania zimowych podróży bieszczadzką wąskotorówką". - Mamy m.in. pług do odśnieżania, a w wyremontowanej parowozowni są odpowiednie warunki pracy - mówi Wermiński. Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Przez wiele lat służyła do transportu drewna. Kiedy w latach 20. XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła przewóz ludzi. Na początku lat 90. zeszłego stulecia ze względów ekonomicznych kolejkę wyłączono z eksploatacji. W 1996 roku utworzona została Fundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu i uczynić z niej atrakcję turystyczną.
Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL