Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Turystyka

Grecka Panorama bardziej kulinarna

Filip
Na Stadionie Narodowym w Warszawie trwajš od soboty targi turystyczno-kulinarne Grecka Panorama. To trzecia edycja tej imprezy. Z roku na rok mniej na niej biur podróży a więcej producentów żywnoœci z Grecji

Na setkę stoisk przynajmniej połowę stanowiš producenci oliwek, oliwy, serów, miodów, win czy kosmetyków, poszukujšce w Polsce kontrahentów. Sš też przedstawiciele greckich hoteli, regionów i wysp. Większe stoiska wystawiły: œrodkowa Grecja, Peloponez, Wschodnia Macedonia i Tracja, wyspy morza Egejskiego i Jońskiego, a także Hersonissos na Krecie.

Polskš turystykę reprezentujš znani touroperatorzy: TUI, Coral Travel, Neckermann Podróże, Mouzenidis Travel, Best Reisen, 7islands. Oni z kolei nastawieni sš na kontakty z turystami. Przygotowali dla nich konkursy, kšciki dla dzieci, vouchery.

- Pracujemy nad ponownym zainteresowaniem Polaków Półwyspem Chalcydyckim i Riwierš Olimpijskš, które były kiedyœ popularne jako miejsca, do których Polacy jeŸdzili samochodami. Teraz mogš tam polecieć samolotami – opowiada dyrektor do spraw marketingu i członek zarzšdu Mouzenidis Travel Beniamin Vafidis.

Jak mówi, agenci turystyczni proszš też o Zakintos. – Panuje moda na tę wyspę. Wszyscy chcš zobaczyć słynnš zatokę szkieletów, w której na plaży stoi wrak statku.

Mouzenidis przygotował na targi koło fortuny, dzięki któremu odwiedzajšcy, którzy ostawiš swoje dane. mogš wygrać nagrody.

- Uczestniczyliœmy we wszystkich dotychczasowych edycjach Greckiej Panoramy, a jako lider rynku i specjalista od tego kierunku nie moglibyœmy pominšć tego wydarzenia także w tym roku – wyjaœnia Barbara Kasztelan z działu marketingu biura podróży Grecos. – To tu mamy okazję spotkać się z naszym finalnym klientem, nie tylko z agentami. Dzięki temu zyskujemy informacje na temat ich bieżšcych potrzeb wyjazdowych.

Na jednym z dwóch stoisk Grecosa można z pomocš gogli VR odbyć wirtualny spacer i podziwiać greckie pejzaże. Biuro podróży częstuje też przechodzšcych oliwkami i prawdziwš greckš chałwš.

Region Grecji Centralnej przywiózł ze sobš przedstawicieli aż 18 sieci hotelarskich głównie z œrodkowej i południowej częœci Eubei i Kameny Wurla, miejscowoœci słynšcej z goršcych Ÿródeł. – Goœciliœmy na Greckiej Panoramie dwa lata temu i efekty tego pobytu oceniam bardzo wysoko – mówi Ioannis Kontzias z wydziału turystyki, sportu i kultury Grecji Centralnej. – Stšd nasz powrót w tym roku. Rozważamy też udział w przyszłorocznych targach TT Warsaw, bo rynek polski jest dla nas coraz ważniejszy. Dekadę temu otworzyliœmy się na turystykę z Izraela i Europy wschodniej i z tej częœci naszego kontynentu absolutnymi liderami turystyki przyjazdowej stali się Rumuni i Serbowie, ale oni już osišgnęli swoje limity, teraz stawiamy na Polaków – dodaje.

– Kreta jest najliczniej odwiedzanym przez turystów miejscem w Grecji – zaznacza Efthimios Mountrakis, zastępca burmistrza Hersonissos na Krecie. - W 2017 roku odwiedziło Grecję 820 tysięcy Polaków, a jeszcze niecałš dekadę temu było ich zaledwie 125 tysięcy. Teraz w statystykach turystyki przyjazdowej zajmujecie dobrš, czwartš pozycję po Niemcach, Anglikach i Francuzach, ex aequo z Rosjš, która jeszcze niedawno wysyłała do nas 1,4 miliona swoich rodaków, ale teraz ich liczba znacznie spadła. Sšdzę, że za cztery, pięć lat będzie nas odwiedzać milion Polaków.

Hersonissos dysponuje 80 tysišcami łóżek. Jak podkreœla Mountrakis, to tyle samo, ile majš Cypr czy Majorka. Każdego roku przybywa jeszcze tysišc lub dwa tysišce łóżek.

– W sezonie niemal 80 procent z 40 tysięcy mieszkańców Hersonissos żyje z turystyki, chociaż częœć na co dzień pracuje w rolnictwie. Staramy się pożenić naszych wytwórców z restauracjami w hotelach tak, aby mogli do nich dostarczać swoje produkty. Czuwamy przy tym nad ich jakoœciš – dodaje.

Pierwszy raz w Greckiej Panoramie wzišł udział czterogwiazdkowy Peninsula Resort & Spa w kreteńskim kurorcie Agia Pelagia, który dzieli stoisko z również debiutujšcym w Warszawie hotelem Rethymno Mare z Retymnonu. – Mamy bardzo dużo goœci z Polski – mówi Sofia Tsiriki z Peninsula Resort. – Na 250 pokojów zajmujš w sezonie trzydzieœci, a poza sezonem - dwadzieœcia. Choć jeszcze nie odbyłam żadnych spotkań branżowych, jestem zadowolona z udziału w targach, bo to doskonała okazja pokazania się – dodaje.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL