Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Promocja turystyczna

Warszawa promuje się w Chinach Chopinem

ROL
Stołeczne Biuro Turystyki rozpoczyna w Chinach promocję Warszawy jako miasta Fryderyka Chopina

Kampania realizowana jest we współpracy z grupš mediowš PR Newswire, która jest obecna na rynku chińskim od wielu lat. Przekaz ma dotrzeć do mieszkańców Chin poprzez różnorodne kanały informacyjne. Jak podaje Stołeczne Biuro Turystyki, komunikat prasowy trafił dziœ do ok. 4,5 tysišca chińskich mediów, w tym prasy, radia, telewizji i platform internetowych. Zostanie też wyœwietlony w czterech największych chińskich mobilnych aplikacjach informacyjnych. Budżet kampanii to niecałe 9 tysięcy złotych.

- To jednorazowy komunikat, który ukazał się dzisiaj rano w chińskich mediach i będzie w nich kršżył przez kilka następnych dni - podaje Dorota Huk-Królikowska, specjalistka z działu promocji i turystyki w Stołecznym Biurze Turystyki. - Koszt przygotowania komunikatu to efekt naszych kilkumiesięcznych negocjacji z PR Newswire Europe Ltd., natomiast produkcję spotu w dużej mierze przygotowaliœmy sami (realizacja zdjęć, pozyskanie bohaterów do współpracy). Zapłaciliœmy za za to za montaż - dodaje.

Na potrzeby kampanii Stołeczne Biuro Turystyki przygotowało też film promocyjny, w którym znana restauratorka i ambasadorka kultury Chin w Polsce - Yajia Lin - zachęca do przyjazdu do Warszawy. Spot trafi do użytkowników smartfonów i innych mobilnych urzšdzeń za poœrednictwem dostępnych w Chinach serwisów społecznoœciowych, m.in. CCTV online video, SINA, SOHU i Youku.

To nie jedyna kampania Warszawy w Chinach. Polska stolica będzie też promowana na rozpoczynajšcych się za kilka dni targach turystycznych Sichuan International Travel Expo. Od przyszłego roku będzie miała też oficjalny profil w komunikatorze WeChat.

Podobna kampania rozpoczęła się przed tygodniem w Japonii. Stołeczne Biuro Turystyki podaje, że dzięki tej promocji o Warszawie napisało już kilkadziesišt japońskich serwisów internetowych.

Z danych GUS wynika, że w pierwszym kwartale tego roku Polskę odwiedziło o 85 procent więcej chińskich turystów niż w tym samym czasie w roku 2016.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL