Mniej Polski na targach ITB w Berlinie

aktualizacja: 08.03.2016, 23:25
Kraj partnerski targów, Malediwy, reprezentują głównie kobiety

10 tysięcy wystawców ze 187 krajów, którzy swoje oferty zaprezentują w 26 halach - dzisiaj rozpoczynają się 50. berlińskie targi ITB. Krajem partnerskim imprezy są Malediwy. Polska ograniczyła swój udział o połowę

REDAKCJA POLECA

Na ITB spotka się cały świat, szczególnie, że dwie trzecie wystawców to firmy i regiony z zagranicy. Przy tym, jak podkreślając organizatorzy, w tym roku jedna trzecia wystawców to zupełnie nowe firmy, kraje i regiony. Tegorocznym krajem partnerskim są Malediwy reprezentowane przez 281 przedstawicieli z 96 różnych firm. Na czele delegacji stoi tamtejszy minister turystyki Moosa Zameer. W czasie gali otwarcia targów, która odbyła się we wtorek wieczorem, wystąpiło prawie 60 artystów z archipelagu.

Pierwszy raz swoje stoiska mają linie lotnicze China Southern Airlines oraz touroperatorzy zajmujący się turystyką przyjazdową na kontynent azjatycki. Zwiedzający będą mogli zapoznać się z bogatszą niż dotychczas ofertą wyjazdową do Stanów Zjednoczonych i Kanady. Także Rosjanie przybędą licznie, by prezentować swój kraj międzynarodowej publiczności.

Na ITB powracają kraje afrykańskie, a wśród nich Zimbabwe, Kamerun, Burundi i Sierra Leone, które chcą odbudować wizerunek po epidemii Eboli. Spowodowała ona spadek zainteresowania turystów krajami Afryki Zachodniej. Martin Buck, wiceprezes Targów Berlińskich, podkreśla, że wyjątkową nowością tegorocznej edycji jest stoisko Muzeum Papieskiego z wystawą sztuki. Cały pawilon ma w tym roku Turcja, w której zebrało się bodaj najwięcej nowych wystawców, bo aż 15.

Nie zabraknie też dyskusji i prezentacji poświęconych ważnym dla branży tematom. Poza rozmowami o problemach dotykających światową turystykę jak terroryzm czy fala uchodźców, będzie można podyskutować o wpływie technologii na ten segment gospodarki. – Jesteśmy świadkami zmiany pokoleniowej w turystyce – mówi David Ruetz, dyrektor zarządzający ITB. – Wykorzystanie internetu i mediów społecznościowych do celów komunikacji marketingowej i sprzedaży pociągnie za sobą cyfryzację całych firm.

O takich nowościach jak roboty z witające hotelowych gości kieliszkiem szampana oraz innych innowacjach technologicznych będzie można posłuchać w czasie wykładów na towarzyszącym targom kongresie. Zresztą sami odwiedzający będą mogli doświadczyć takiego niezwykłego spotkania. Przy wejściu południowym czekać na nich będzie ChihiraKanae, uroczy humanoid, który skrył się pod postacią miłej, atrakcyjnej 30-latki. Nie zabraknie też rozmów na temat turystyki odpowiedzialnej, w której kładzie się nacisk na ochronę środowiska, lokalnych zwyczajów i kultur. Dobrym przykładem zrównoważonego podejścia do przemysłu turystycznego są wspomniane Malediwy, tegoroczny kraj partnerski targów ITB. Podobnie jak w latach poprzednich nie zabraknie „różowego pawilonu", w którym zaprezentują się firmy kierujące ofertę do turystów LGBT, jednego z najdynamiczniej rosnących sektorów turystyki.

Żródło: turystyka.rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Business Communication. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Business Communication lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych". Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

KOMENTARZ DNIA

POLECAMY

KOMENTARZE