Mniej Polski na targach ITB w Berlinie

aktualizacja: 08.03.2016, 23:25
Kraj partnerski targów, Malediwy, reprezentują głównie kobiety
Kraj partnerski targów, Malediwy, reprezentują głównie kobiety
Foto: ITB Berlin

10 tysięcy wystawców ze 187 krajów, którzy swoje oferty zaprezentują w 26 halach - dzisiaj rozpoczynają się 50. berlińskie targi ITB. Krajem partnerskim imprezy są Malediwy. Polska ograniczyła swój udział o połowę

REDAKCJA POLECA
10.03.2016
ITB: Dni młodzieży i Wrocław są jak magnes
10.03.2016
Botswana partnerem targów ITB w 2017 roku
10.03.2016
Zazou na ITB: Polska to dla nas ważny kraj
09.03.2016
Polska na ITB z dinozaurami i rowerami
09.03.2015
ITB w Berlinie - podróż dookoła świata
Kariera.pl
Kiedy mam prawo do pierwszego urlopu?
kancelarierp.pl
Stwórz swoją umowę - szybko i profesjonalnie!

Na ITB spotka się cały świat, szczególnie, że dwie trzecie wystawców to firmy i regiony z zagranicy. Przy tym, jak podkreślając organizatorzy, w tym roku jedna trzecia wystawców to zupełnie nowe firmy, kraje i regiony. Tegorocznym krajem partnerskim są Malediwy reprezentowane przez 281 przedstawicieli z 96 różnych firm. Na czele delegacji stoi tamtejszy minister turystyki Moosa Zameer. W czasie gali otwarcia targów, która odbyła się we wtorek wieczorem, wystąpiło prawie 60 artystów z archipelagu.

Pierwszy raz swoje stoiska mają linie lotnicze China Southern Airlines oraz touroperatorzy zajmujący się turystyką przyjazdową na kontynent azjatycki. Zwiedzający będą mogli zapoznać się z bogatszą niż dotychczas ofertą wyjazdową do Stanów Zjednoczonych i Kanady. Także Rosjanie przybędą licznie, by prezentować swój kraj międzynarodowej publiczności.

Na ITB powracają kraje afrykańskie, a wśród nich Zimbabwe, Kamerun, Burundi i Sierra Leone, które chcą odbudować wizerunek po epidemii Eboli. Spowodowała ona spadek zainteresowania turystów krajami Afryki Zachodniej. Martin Buck, wiceprezes Targów Berlińskich, podkreśla, że wyjątkową nowością tegorocznej edycji jest stoisko Muzeum Papieskiego z wystawą sztuki. Cały pawilon ma w tym roku Turcja, w której zebrało się bodaj najwięcej nowych wystawców, bo aż 15.

Nie zabraknie też dyskusji i prezentacji poświęconych ważnym dla branży tematom. Poza rozmowami o problemach dotykających światową turystykę jak terroryzm czy fala uchodźców, będzie można podyskutować o wpływie technologii na ten segment gospodarki. – Jesteśmy świadkami zmiany pokoleniowej w turystyce – mówi David Ruetz, dyrektor zarządzający ITB. – Wykorzystanie internetu i mediów społecznościowych do celów komunikacji marketingowej i sprzedaży pociągnie za sobą cyfryzację całych firm.

O takich nowościach jak roboty z witające hotelowych gości kieliszkiem szampana oraz innych innowacjach technologicznych będzie można posłuchać w czasie wykładów na towarzyszącym targom kongresie. Zresztą sami odwiedzający będą mogli doświadczyć takiego niezwykłego spotkania. Przy wejściu południowym czekać na nich będzie ChihiraKanae, uroczy humanoid, który skrył się pod postacią miłej, atrakcyjnej 30-latki. Nie zabraknie też rozmów na temat turystyki odpowiedzialnej, w której kładzie się nacisk na ochronę środowiska, lokalnych zwyczajów i kultur. Dobrym przykładem zrównoważonego podejścia do przemysłu turystycznego są wspomniane Malediwy, tegoroczny kraj partnerski targów ITB. Podobnie jak w latach poprzednich nie zabraknie „różowego pawilonu", w którym zaprezentują się firmy kierujące ofertę do turystów LGBT, jednego z najdynamiczniej rosnących sektorów turystyki.

Polska tradycyjnie prezentuje swoją ofertę w hali 15.1. Wśród wystawców znaleźli się zarówno reprezentanci miast, regionów, uzdrowisk, hoteli jak i touroperatorów. Polska Organizacja Turystyczna wynajęła jednak tylko połowę dawnej powierzchni (750 m kw. Zamiast 1500), tylko na taką liczbę znalazła chętnych. W sumie zamiast szesnastu wystawia się jedynie osiem regionów. Polską część ma odwiedzić minister sportu i turystyki Witold Bańka. Od czasu rezygnacji wiceminister Doroty Dulińskiej resort nie ma jeszcze jej następcy, odpowiedzialnego za turystykę.

Targi potrwają do niedzieli, 13 marca. Od środy do piątku na ITB spotykają się tylko profesjonaliści, w weekend impreza dostępna będzie także dla klientów indywidualnych.

W 2015 roku ITB odwiedziło 175 tysięcy osób, z czego 115 tysięcy stanowili goście biznesowi.

POLECAMY

KOMENTARZE