Praca

Grupa GoWork opinie już 65 mln przychodu i 2 000 pracowników

Grupa GoWork.pl funkcjonuje na rynku od 12 lat. Przez wiele osób portal kojarzony jest przede wszystkim jako baza opinii o pracodawcach oraz z działaniami employer brandingowymi podejmowanymi wewnątrz firmy. To tylko jedne z wielu części składowych działalności Grupy GoWork.pl, która w 2016 roku osiągnęła przychody rzędu 65 mln zł i zatrudniała 2 000 osób. Skąd biorą się te liczby?

Jak to się zaczęło?

Początków Grupy GoWork.pl należy doszukiwać się w roku 2005, kiedy założona została rodzinna firma zajmująca się szkoleniami, jak również pośrednictwem pracy na rynki zagraniczne, głównie niemiecki. Od tego czasu ewoluowała zarówno branża, w której działa przedsiębiorstwo, jak i sama Spółka, która dziś posiada 16 oddziałów zlokalizowanych w 15 miastach Polski, m.in. we Wrocławiu, Gdańsku czy Bydgoszczy. Działalność GoWork.pl obejmuje placówki szkoły policealnej, instytut szkoleniowy a nawet akademię kulinarną - GoCook. Sukcesywne rozszerzanie zakresu funkcjonowania sprawiło, że wraz z końcem 2016 roku Spółka zatrudniała 2000 osób, a jej przychód wyniósł 65 mln zł! To co jednak pozostało bez zmian, to jej rodzinny charakter.

Skąd biorą się takie przychody?

Wspomniany wynik finansowy spowodowany był szerokim zakresem usług, możliwie jak najbardziej dopasowanych do potrzeb klientów. GoWork.pl kojarzony jest przede wszystkim jako największa w Polsce baza opinii o pracodawcach, licząca 3 mln wpisów, odzwierciedlających warunki zatrudnienia w danym miejscu. To właśnie tutaj trafiają osoby poszukujące wiarygodnych informacji dotyczących firmy, z którą rozważają podjęcie współpracy. W ostatnich latach można zaobserwować, że rola opinii w procesie poszukiwania zatrudnienia (w przypadku kandydatów) lub pracowników (gdy mowa o przedsiębiorstwach) rośnie. Mogą go zatem ułatwić i przyspieszyć - jeśli zdanie użytkowników o pracy w firmie jest dobre - lub uczynić go trudniejszym - w sytuacji, w której pracownicy mają jej coś do zarzucenia.

Coraz większe znaczenie opinii sprawiło, że wątki dotyczące pracodawców stały się atrakcyjnym miejscem do przedstawienia swojej działalności. Dziś z Serwisem Pracy współpracuje ok. 11 tys. przedsiębiorstw, które zdają sobie sprawę, jak ważne jest przedstawienie swojej działalności na zewnątrz. Tchibo, Amazon czy NC+ to tylko niektóre z marek, które wykorzystując możliwości oferowane przez portal, docierają do szerokiej grupy odbiorców, wśród których znajdują się potencjalni pracownicy. W najnowszym rankingu Megapanel PBI/Gemius, Spółka znalazła się na 2 miejscu pod względem najpopularniejszych serwisów pracy.

 Dlaczego warto pisać opinie?

Niezależnie od tego, czy spojrzymy na opinie z perspektywy pracowników i kandydatów czy pracodawców, to okaże się, iż w obu przypadkach odgrywają one bardzo ważną rolę i warto je pisać. Pracownicy wyrażając swoje zdanie na temat pracy w firmie - atmosfery, benefitów, możliwości rozwoju itp. - w ogromnym stopniu ułatwiają podjęcie decyzji dotyczącej współpracy z marką tym, którzy stoją przed takim dylematem. Wszystko dlatego, że widzieli jak funkcjonuje ona od wewnątrz. Dysponują zatem wiarygodnymi informacjami. Użytkownicy zapoznając się z nimi są w stanie stwierdzić, czy firma dba o swój zespół i czy pracownicy są dla niej ważni. Dzięki temu mogą podjąć racjonalną decyzję związaną ze współpracą z korporacją. Wypowiadając się o przedsiębiorstwie w sposób pozytywny zwiększamy jego szansę na pozyskanie wartościowych specjalistów. Z kolei zwrócenie uwagi na pewne niedoskonałości może zniechęcić osoby zapoznające się z wpisami do aplikowania.

Z drugiej jednak strony krytyka pozwala marce zmieniać się na lepsze. Wyciągnięcie wniosków z komentarzy sprawia, że firma nie tylko nie będzie powielać już popełnionych błędów, ale również spadnie ryzyko wystąpienia innych. Co więcej, na podstawie opinii możliwe jest wprowadzanie zmian zgodnych z oczekiwaniami podwładnych. Tym samym nawet korporacja, która jeszcze jakiś czas temu nie uchodziła za “pro-pracowniczą”, może zbudować swój pozytywny wizerunek jako pracodawcy. Między innymi z tych względów również oni powinni reagować na wpisy - nie ograniczając się jednak tylko do tych negatywnych. Wejście w interakcję z użytkownikiem jest oznaką szacunku, pokazaniem, że marce zależy na zdaniu swoich byłych lub wciąż obecnych pracowników i chce doskonalić się dla nich.

  

GoWork.pl funkcjonuje na rynku już od 12 lat. W tym czasie stał się nie tylko czołowym serwisem pracy w Polsce, zatrudniającym 2 000 osób i generującym przychody rzędu 65 mln zł, ale również największą bazą opinii o pracodawcach, które odgrywają bardzo ważną rolę zarówno dla pracowników, jak i samych pracodawców.

 

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL