Kto prowadzi działalność w mieszkaniu, może odliczyć odsetki od kredytu, wydatki na meble, ekspres do kawy i na remont.
Skarbówka wyjaśniła w najnowszej interpretacji, że wydatki związane z własnym lokalem mogą być kosztem podatkowym, ale jedynie w zakresie, w jakim służą prowadzeniu działalności gospodarczej.
Z pytaniem zwrócił się podatnik, który od września 2016 r. prowadzi jednoosobową firmę – jest przedstawicielem farmaceutycznym. Wspólnie z żoną chce kupić trzypokojowe mieszkanie. Jeden z pokoi przeznaczy na prowadzenie biznesu, m.in. spotkania z kontrahentami.
Małżonkowie, między którymi istnieje wspólność majątkowa, zamierzają zaciągnąć na zakup lokalu kredyt hipoteczny. Chcą też przeprowadzić remont, m.in. malowanie ścian i wymianę podłóg. Do pokoju, który będzie służył prowadzeniu działalności, kupią stół z krzesłami (ok. 2 tys. zł) i komplet wypoczynkowy (ok. 3 tys. zł). Kupią też laptop za ok. 2,5 tys. zł i ekspres do kawy za ok. 2 tys. zł.
Mężczyzna zapytał, czy takie wydatki mogą być kosztem uzyskania przychodu. Napisał, że chce dokonywać odpisów amortyzacyjnych od części mieszkania, którą przeznaczy pod działalność gospodarczą. Chce też amortyzować sprzęt komputerowy oraz odsetki od kredytu. Z kolei wydatków na remont nie będzie ujmował w wartości początkowej nieruchomości.