Z wnioskiem o wydanie interpretacji zwróciła się spółka – wydawca portalu www. Portal to stworzona przez spółkę zorganizowana platforma informatyczno-informacyjna udostępniona w sieci. Spółka świadczy za jego pomocą na rzecz użytkowników usługi zapewniające dostęp do materiałów tekstowych, graficznych i multimedialnych o szeroko rozumianej tematyce kultury i sztuki. Spółka uzyskuje przychody między innymi ze sprzedaży przestrzeni reklamowej w portalu.
Strategia marketingowa...
Spółka przyjęła strategię marketingową wydawcy odpowiedzialnego społecznie, dlatego zamierza upowszechniać poprzez portal działalność społecznie użyteczną m.in. w obszarach kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego. Będzie wspierać działalność społecznie użyteczną w tych obszarach, a jej beneficjentami będą osoby, instytucje (np. kulturalne) lub społeczności (np. dorośli, dzieci i młodzież itp.).
...zachęci reklamodawców
Firma uważała, że podejmowanie działań uwzględniających w prowadzonej działalności gospodarczej problematykę społeczną wpływa na jej postrzeganie jako podmiotu odpowiedzialnego społecznie. Może to spowodować wzrost zainteresowania portalem (zwiększenie liczby wejść na stronę internetową). To z kolei jest brane pod uwagę przy wyborze środka masowego przekazu, w którym emitowane są reklamy, a w konsekwencji może mieć wpływ na przychody spółki. Liczba wejść na strony internetowe ma wpływ na poziom uzyskiwanego wynagrodzenia z tytułu emisji reklam.
Spółka wskazała też, że poinformuje o wspieranych przez siebie osobach, instytucjach lub społecznościach w ramach działań społecznie użytecznych na stronach portalu.
Jakie aktywności
Użytkownicy portalu będą mogli aktywnie uczestniczyć w przedsięwzięciu. Będą mogli np. zgłaszać konkretne towary i usługi, które w ich ocenie najlepiej przyczynią się do zrealizowania celu społecznie użytecznego. Wsparcie spółki będzie polegać m.in. na nabywaniu towarów i usług pozostających w bezpośrednim związku z wspieranym celem społecznie użytecznym, np. zakup strojów dla zespołu tańca ludowego. Poniesienie tych wydatków jest konieczne, aby informacje o podjętym działaniu mogły stać się elementem portalu. Bez zakupu strojów nie będzie można pokazać na portalu zdjęć zespołu w tych strojach podczas występów.