Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 2 grudnia 2016 r. (2461-IBPB-1-1.543. 2016.3.WRz).
Wystąpił o nią przedsiębiorca działający w branży elektronicznej. Płaci liniowy PIT i prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, rozliczając koszty metodą uproszczoną. Rozszerzył działalność gospodarczą o najem lokalu mieszkalnego. Co miesiąc odprowadza opłatę do wspólnoty mieszkaniowej, w wysokości określonej w otrzymanym zawiadomieniu. Obejmuje ona zaliczkę eksploatacyjną oraz remontowo - inwestycyjną, a także zaliczkę na poczet mediów: wywóz śmieci, zimną i ciepłą wodę, centralne ogrzewanie.
Jak rozliczyć te wydatki? – o to zapytał we wniosku o interpretację.
Fiskus przypomniał, że przedsiębiorcy prowadzący księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną ewidencjonują wydatki w dacie ich poniesienia. Bez względu na to, jakiego okresu dotyczą. Za moment poniesienia kosztu uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku) lub innego dowodu będącego podstawą księgowania. Tak wynika z art. 22 ust. 6b ustawy o PIT.
Dniem poniesienia podatkowego kosztu jest zatem dzień wystawienia stosownego dowodu będącego podstawą do zaewidencjonowania określonego wydatku.