Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Gdy w zakładzie jest tak głośno, że nie słychać dzwonka telefonu, to zakup smartwatcha, który informuje o przychodzących połączeniach, można wrzucić w koszty. Ułatwia on bowiem kontakty z klientami.

Publikacja: 16.01.2017 07:10

Kiedy smartwatch dla klienta można wrzucić w koszty

Foto: 123RF

Warunkiem odliczenia danego wydatku jest przekonanie fiskusa, że koszt ten jest niezbędny w prowadzonej działalności gospodarczej. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Izba odpowiedziała na pytanie podatnika, którego firma zajmuje się obróbką skrawaniem. Mężczyzna zatrudnia cztery osoby, sam też pracuje fizycznie. Jak napisał, w jego pracy bardzo ważny jest stały kontakt z klientami, zwłaszcza podczas nanoszenia zmian w zamówieniach, ponieważ świadczy usługi na podstawie dokumentacji przedstawionej przez klientów. Często klienci dzwonią, by wnieść zmiany do wykonywanych aktualnie zleceń. Pracująca maszyna frezarska zagłusza jednak telefon, a aparat nie może leżeć na widocznym miejscu ze względu na ryzyko uszkodzenia.

Dlatego przedsiębiorca razem z telefonem komórkowym kupił zegarek typu smartwatch. Pozwala on na stałe monitorowanie połączeń i wiadomości przychodzących bez ciągłego odrywania się od pracy. Przepisy BHP nie zakazują noszenia smartwatcha podczas obsługi maszyny frezarskiej.

Mężczyzna zapytał, czy w tej sytuacji może odliczyć wydatki na zakup zegarka. Uzasadniał, że dzięki bieżącemu monitorowaniu połączeń wzrasta efektywność wykonywanej przez niego pracy oraz poprawia się kontakt z klientami. Zaznaczył, że nie wykorzystuje smartwatcha poza firmą. Kiedy nie świadczy usług, zostawia zegarek w pracy.

Dyrektor bydgoskiej Izby Skarbowej zgodził się, że zakup zegarka ma związek z prowadzoną działalnością gospodarczą. Przypomniał też, że zgodnie z ustawą o PIT kosztami są wszystkie wydatki poniesione w celu uzyskania przychodów, w tym w celu zachowania i zabezpieczenia ich źródła, tak aby to źródło przynosiło przychody również w przyszłości. Definicja sformułowana przez ustawodawcę ma charakter ogólny. Dlatego każdy wydatek poniesiony przez podatnika powinien podlegać indywidualnej analizie.

Dyrektor IS uznał na tej podstawie, że wydatek na zakup smartwatcha pomaga przedsiębiorcy w kontaktach z klientami i w efektywnym świadczeniu usług. Spełnia więc wszystkie kryteria, by uznać go za koszt uzyskania przychodu.

numer interpretacji: 0461-ITPB1.4511. 770.2016.2.HD

Warunkiem odliczenia danego wydatku jest przekonanie fiskusa, że koszt ten jest niezbędny w prowadzonej działalności gospodarczej. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Bydgoszczy.

Izba odpowiedziała na pytanie podatnika, którego firma zajmuje się obróbką skrawaniem. Mężczyzna zatrudnia cztery osoby, sam też pracuje fizycznie. Jak napisał, w jego pracy bardzo ważny jest stały kontakt z klientami, zwłaszcza podczas nanoszenia zmian w zamówieniach, ponieważ świadczy usługi na podstawie dokumentacji przedstawionej przez klientów. Często klienci dzwonią, by wnieść zmiany do wykonywanych aktualnie zleceń. Pracująca maszyna frezarska zagłusza jednak telefon, a aparat nie może leżeć na widocznym miejscu ze względu na ryzyko uszkodzenia.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona