Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Plus Minus

Jak nie zgubić matematycznych talentów

123RF
U progu nauki dzieci uzdolnionych matematycznie jest więcej niż połowa: w tej grupie co czwarte dziecko jest wybitnie uzdolnione. Po oœmiu miesišcach nauki wybitne zdolnoœci przejawia już tylko co ósmy uczeń klasy pierwszej - mówi pedagog, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

"Plus Minus": Zwykle tylko kilkoro dzieci w klasie ma bardzo dobre oceny z matematyki, a uczniowie szczerze niš zainteresowani to już prawdziwa rzadkoœć. Czy w zwišzku z tym uzdolnienia matematyczne sš naprawdę takie niezwykłe i czy potwierdzajš to badania?

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, pedagog:
Tak, ale tylko wtedy, gdy badamy zdolnoœci matematyczne u starszych uczniów. Do niedawna nikt ich nie badał u starszych przedszkolaków i młodszych uczniów. Powszechnie przyjęto bowiem, że uzdolnieniami matematycznymi wykazujš się dopiero starsi uczniowie wtedy, gdy posługujš się już zaawansowanš wiedzš matematycznš. Gdy osišgajš sukcesy w olimpiadach lub konkursach matematycznych. To rzeczywiœcie sš jednostki i stanowiš około 8-12 procent uczniów. Od kilku lat wiemy jednak, że uzdolnienia matematyczne przejawiajš już dzieci w wieku przedszkolnym. Na dodatek nie jest to wcale takie rzadkie, bo dar ten ma więcej niż połowa dzieci.

Tylko pewnie rodzice muszš...

ródło: Plus Minus

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL