Korporacje walczą o millenialsów. Czyli firmy ze żłobkiem

Getty Images
Nie pytaj, co ty możesz zrobić dla firmy. Spytaj, co firma może zrobić dla ciebie. Pracodawcy muszą przyzwyczaić się do pracowników, kierujących się taką maksymą. Obietnica wysokiej pensji dziś już nie wystarcza.

Matsuri Takahashi, 24-letnia Japonka, w 2015 r., w Wigilię otworzyła okno w zajmowanym przez siebie pokoju i rzuciła się w dół. Dziewczyna od kilku miesięcy pracowała w firmie Dentsu Inc., potentacie branży marketingowej. Od października do grudnia zdarzało się jej pracować nawet po niemal 19,5 godz. dziennie. Do brania nadgodzin w ekstremalnym wymiarze mieli ją skłaniać przełożeni. Łącznie co miesiąc miała przepracowywać nawet ok. 100 nadliczbowym godzin. „Jestem fizycznie i psychicznie rozbita. Chcę umrzeć" – pisała niedługo przed samobójstwem. „Jest 4 rano. Moje ciało drży. Umrę. Jestem taka zmęczona" – to kolejny z jej wpisów w internecie.

Sąd, rozpatrując sprawę śmierci Takahashi, która wpisywała się w zjawisko zwane w Japonii jako Kar?shi (śmierć z przepracowania), odstąpił od personalnego ukarania przełożonych 24-latki i nałożył grzywnę na Dentsu Inc. Sędzia uznał, że w tej sprawie winę ponosi firma jako całość – to obowiązująca w niej ...

Źródło: Plus Minus

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL