Korporacje walczą o millenialsów. Czyli firmy ze żłobkiem

Nie pytaj, co ty możesz zrobić dla firmy. Spytaj, co firma może zrobić dla ciebie. Pracodawcy muszą przyzwyczaić się do pracowników, kierujących się taką maksymą. Obietnica wysokiej pensji dziś już nie wystarcza.

Aktualizacja: 08.07.2018 17:58 Publikacja: 08.07.2018 00:01

Korporacje walczą o millenialsów. Czyli firmy ze żłobkiem

Foto: Getty Images

Matsuri Takahashi, 24-letnia Japonka, w 2015 r., w Wigilię otworzyła okno w zajmowanym przez siebie pokoju i rzuciła się w dół. Dziewczyna od kilku miesięcy pracowała w firmie Dentsu Inc., potentacie branży marketingowej. Od października do grudnia zdarzało się jej pracować nawet po niemal 19,5 godz. dziennie. Do brania nadgodzin w ekstremalnym wymiarze mieli ją skłaniać przełożeni. Łącznie co miesiąc miała przepracowywać nawet ok. 100 nadliczbowym godzin. „Jestem fizycznie i psychicznie rozbita. Chcę umrzeć" – pisała niedługo przed samobójstwem. „Jest 4 rano. Moje ciało drży. Umrę. Jestem taka zmęczona" – to kolejny z jej wpisów w internecie.

Pozostało 97% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Zanim nadeszło Zmartwychwstanie
Plus Minus
Bogaci Żydzi do wymiany
Plus Minus
Robert Kwiatkowski: Lewica zdradziła wyborców i członków partii
Plus Minus
Jan Maciejewski: Moje pierwsze ludobójstwo
Plus Minus
Ona i on. Inne geografie. Inne historie