Opinie

W poszukiwaniu elfów św. Mikołaja

Bloomberg
Handlowej tradycji stało się zadość – w pierwszy weekend po Święcie Zmarłych w promocyjnych alejach supermarketów pojawiły się gwiazdkowe gadżety i ozdoby choinkowe. To wstępne przygotowania do Wielkiej Gwiazdkowej Akcji, która w tym roku ma ruszyć nieco później.
I faktycznie, sieci handlowe, które w ostatnich latach próbowały nas łowić sposobem „na Mikołaja" zaraz po uprzątnięciu z półek kolekcji zniczy, w tym roku nie spieszą się z gwiazdkową ofensywą. W ich reklamach na razie z rzadka pojawia się motyw świąt – chyba że są to reklamy skierowane do sezonowych pracowników. O ile handlowcy w tym roku wstrzymują się z polowaniem na klientów, o tyle wyjątkowo wcześnie zaczęli zabiegać o ręce do pracy na najlepszy w roku gwiazdkowy sezon. W warszawskim metrze jedna z sieci supermarketów już od końca października reklamuje oferty pracy przed świętami. Popularny dyskont na plakatach wyklejonych przy wejściu promuje już nie tylko cenowe okazje, ale także stabilne zatrudnienie na etacie z bogatą ofertą dodatkowych świadczeń. Handlowcy dobrze wiedzą, że bez tysięcy sezonowych pracowników, którzy wyłożą na półki tony świątecznych towarów i usiądą za kasami, nawet najlepsza promocja nie zapewni im obrotów. Jeszcze przed dwoma–trzema laty wystarczył...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL