Opinie

Korzyści z głaskania pracownika - komentarz Jerzego Kowalskiego

Jerzy Kowalski
Fotorzepa, Waldemar Kompala
Czy warto mieć zadowolonych pracowników? Jeśli tak, to w jaki sposób ich uszczęśliwić? Może wystarczą tylko lepsze pieniądze „na pierwszego"? Niestety to już jest zbyt mało. One mogą przyciągnąć nowych ludzi do firmy, ale nie zapewnią w niej stabilizacji kadrowej i ogólnie dobrej atmosfery opartej na przyjaznych stosunkach międzyludzkich.

Menedżerowie poważnych korporacji coraz częściej specjalizują się nie tylko w konkretnych zagadnieniach produkcyjno – usługowych związanych z profilem ich działalności. Korzystają z wiedzy tajemnej, która ma udoskonalić stosunki pracownicze. Dlatego na przykład mają z trenerów i coacherów, którzy kształcą ich w zarządzaniu nie tylko produkcją, ale także energią i emocjami. Oczywiście własnymi, ale także i pracowników.

Celem tych kursów dokształcających jest również rozwijanie inteligencji emocjonalnej jako środka do osiągania sukcesów w biznesie. Chodzi przede wszystkim o poznanie efektywnych sposobów wykorzystania emocji w celu maksymalizacji skuteczności własnych działań. Ważne jest także rozwijanie osobowości sukcesu, bazującej na pozytywnej postawie umysłu i ciała. Wszystko to tylko po to, by w firmie panowała atmosfera, w której pracownik jest zadowolony, bezpieczny i nie zestresowany. Podobno przekłada się ona na coraz większe zyski, lepsze kontrakty i perspektywy rozwojowe firmy i zatrudnionych ludzi.

O szczegółach pisze Alain Kaj w tekście Warto zwiększyć zadowolenie pracowników".

Zapraszam do lektury także innych tekstów w najnowszym numerze „Prawa w Biznesie".

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL