Chcesz zbudować nieśmiertelną markę?

Adobe Stock
Możesz mieć firmę, która produkuje, sprzedaje, oferuje. Ale to wcale nie oznacza, że jesteś w stanie wykreować markę. Tym bardziej taką, która dla twoich konsumentów stanie się niezastąpiona.

Rynek wciąż ulega przeobrażeniom, staje się coraz bardziej konkurencyjny, a konsumenci wymagający. Ty zaś musisz zrozumieć, jakie miejsce na nim zajmuje twoja firma. W tym właśnie mogą pomóc ci wartości.

Smaki, zapachy, kolory, kształty produktów, właściwości – te wszystkie funkcjonalne aspekty produktów dziś już słabo wyróżniają firmy na rynku. Postęp technologiczny, krótki żywot innowacji, możliwość łatwego powielania rozwiązań przez konkurencję – to wszystko sprawia, że trudno dziś rywalizować w biznesie na poziomie rozwiązań funkcjonalnych.

Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że klienci są coraz bardziej świadomi i coraz bardziej wymagający. Powinieneś zadać sobie pytanie: czy gdyby twoja firma zniknęła z rynku, konsumenci by to zauważyli? Tęsknili? Żałowali? Czy oferujesz im coś więcej niż tylko produkt, który może dostarczyć każda inna firma na rynku?

Miej cel

To „więcej" często jest nieokreślone, a wynika z głęboko zak...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL