Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Opinie z rynku

Woda działa jak magnes

rp.pl
Ileż budowanych w Polsce osiedli ma w nazwie „marina", a na wizualizacjach elegancko sunš żaglówki.

Kiedy dziesięć lat temu duński inwestor z branży nieruchomoœciowej Jon Therkildsen przyjechał do Polski, postanowił rozwijać biznes w Bydgoszczy. Dlaczego właœnie tam? – Bydgoszcz jest ósmym największym miastem w całym kraju i wyróżnia się pod wieloma względami. Miasto zostało wybudowane wokół dróg wodnych, które zostały włšczone w jego centrum – wyjaœniał Therkildsen. Nie bez znaczenia był fakt, że pod tym względem Bydgoszcz przypominała mu miasta w rodzinnej Danii.

Woda niewštpliwie przycišga, bo ludzie chcš czegoœ więcej niż betonowej dżungli wokół miejsca zamieszkania. Woda jest również fantastycznym elementem marketingu. Ileż budowanych w Polsce osiedli ma w nazwie „marina", a na wizualizacjach elegancko sunš żaglówki – choćby nawet w rzeczywistoœci osiedle budowane było przy byle kanale.

Z kolei jeden z warszawskich deweloperów chwalił się, że przycišgajšcym klientów hitem sš duże sztuczne stawy, dzięki którym można w samym centrum stolicy posłuchać wieczorem żabiego koncertu.

Woda stwarza także duży potencjał dla nieruchomoœci komercyjnych – w Warszawie hitem zrewitalizowanych niedawno bulwarów nad Wisłš sš przycumowane statki i platformy restauracyjne.

Można pójœć jeszcze dalej i zamieszkać na wodzie. W Polsce to wcišż jeszcze rzadkoœć, ale nasze przedsiębiorstwa z powodzeniem sprzedajš pływajšce domy za granicę – do Szwecji czy Holandii. Nie chodzi wcale o barki – przy obecnej technologii ograniczeń w zasadzie nie ma, poza zasobnoœciš portfela. Trzeba tylko uważać, żeby dom nie stanšł na trasie statków.

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL