Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Opinie z rynku

Galerie handlowe. Klient z telefonu

Grażyna Błaszczak, "Rzeczpospolita"
rp.pl
Można mieć witryny LED z promocjami jak na dłoni, można mieć zestaw najpopularniejszych marek w galerii i oryginalnych punktów gastronomicznych. To jednak za mało, by zatrzymać klienta na dłużej.

W Polsce jest dziœ ponad 13 milionów handlowych metrów, w samych centrach handlowych – blisko 10 mln mkw. Kolejne 500 tys. mkw. inwestorzy chcš oddać do użytku do końca tego roku. Trwajš nie tylko budowy galerii i parków handlowych, ale także rozbudowy i modernizacje starych obiektów. Kto nie zatrzyma klientów, ten przepadnie.

Właœciciele galerii szukajš więc atrakcyjnych najemców: marek handlowych oraz punktów z jedzeniem (niekoniecznie typu fast food – bo trwa moda na zdrowš żywnoœć), usługowych, rozrywkowych. W centrum klient ma spędzać czas, a zakupy robić przy okazji. To dziœ nic odkrywczego. To za mało.

Nowe pole walki to internet. Jak opowiada ekspert CBRE, centra handlowe coraz chętniej decydujš się na wdrażanie nowych technologii. Tworzš mobilne aplikacje pokazujšce obecnie obowišzujšce rabaty, oferty specjalne oraz oferujšce kupony promocyjne, które majš zachęcić konsumentów do odwiedzenia konkretnego centrum handlowego.

Podobno standardem sš już aplikacje, które na podstawie poprzednich decyzji zakupowych klienta nie tylko przygotowujš spersonalizowanš ofertę, ale też wyznaczajš najkrótszš drogę do danego centrum handlowego.

Stosowanie funkcji geolokalizacji w aplikacjach pozwala na to, aby klient, który kieruje się do galerii, otrzymywał z aplikacji innej galerii handlowej pełen pakiet ofert i promocji. Po co? – Aby mógł œwiadomie podjšć decyzję o wyborze obiektu, w którym znajdzie najlepszš dla siebie ofertę – tłumaczy ekspert CBRE.

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL