Właściciele sześciu stanowisk postojowych w podziemnym garażu budynku mieszkalnego odgrodzili je od siebie ścianami wewnętrznymi. Zamontowano też pięć stalowych bram garażowych.
Czytaj także: Podwyżka za miejsce postojowe w garażu podziemnym dla wszystkich
Zainteresowani twierdzili, że roboty związane z wyodrębnieniem miejsc postojowych poprzez postawienie ścian działowych wykonywał deweloper. Natomiast bramy były stawiane indywidualnie, po zakupie miejsca garażowego w latach 1999–2000, gdy wielorodzinny budynek mieszkalny został rozbudowany, m.in. o halę garażową. ?Jeden z właścicieli miejsca postojowego twierdzi, że deweloper inną dokumentację przekazał do starostwa, a inną pokazywał klientom. W pozwoleniu na budowę nie ma bowiem żadnej informacji o wykonaniu ścian działowych i bram. Hala garażowa nie jest w tym dokumencie zespołem osobnych pomieszczeń. Nie została tak zaprojektowana – stwierdził powiatowy inspektor nadzoru budowlanego w Poznaniu, kwalifikując wykonane roboty budowlane jako przebudowę, na którą jest wymagane pozwolenie na budowę. Wielkopolski wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego podtrzymał tę ocenę.
W efekcie odgrodzenia poszczególnych stanowisk postojowych od pozostałej części hali zmieniły się bowiem warunki ochrony przeciwpożarowej budynku. Bramy i ścianki działowe miejsc postojowych ograniczyły drogi ewakuacyjne w razie pożaru i zakłóciły wentylację. Straż pożarna uważa, że w ogóle nie można oddzielać stanowisk postojowych w zamkniętych halach garażowych np. przegrodami lub bramami.
Bramy i część ścianek zdemontowano, ale jeden z adresatów nakazu rozbiórki zaskarżył decyzję do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu. Sąd jednak potwierdził, że wykonane roboty budowlane zostały trafnie zakwalifikowane jako przebudowa wymagająca pozwolenia na budowę.