Zakup nieruchomości. Młodzi też chcą mieć własność

Generacja milenialsów to dominująca dziś grupa nabywców mieszkań – zarówno na rynku wtórnym, jak i pierwotnym. Choć są bardziej mobilni niż ich rodzice, nadal chęć posiadania własnego lokum jest u nich silniejsza niż wynajem - mówi Marcin Jańczuk dyrektor w Metrohouse

Aktualizacja: 22.05.2017 15:36 Publikacja: 22.05.2017 14:59

Zakup nieruchomości. Młodzi też chcą mieć własność

Foto: Fotolia

Kim są milenialsi? To pokolenie ludzi urodzonych między 1980 a 2000 r. Z rynkowego punktu widzenia millenialsi są najbardziej pożądaną grupą klientów.

Ze względu na swoją liczebność (w Polsce to prawie 10 milionów osób) oraz generowany przez nich popyt i wysoki poziom wydatków, są podstawową grupą docelową dla największych korporacji, mając realny wpływ na zmiany w strategiach sprzedaży i komunikacji z klientami.

W przeciwieństwie do poprzednich generacji jest to pokolenie ludzi pewnych siebie, świadomych swoich wartości i kompetencji oraz elastycznych w podejściu do pracy i prowadzonego stylu życia.

Według naszych statystyk 46 proc. klientów, którzy w ostatnich 12 miesiącach nabyli mieszkania za pośrednictwem agentów, to właśnie przedstawiciele pokolenia milenialsów.

Burzy to nieco powszechną opinię o milenialsach, którzy są bardziej aktywni na rynku wynajmu.

Z pewnością pokolenie milenialsów nie ma żadnych oporów przed długoterminowym wynajmowaniem mieszkania.

Są coraz bardziej mobilni, często zdarzają się im zmiany pracy, przeprowadzki między miastami. Własne mieszkanie może stać się w takich przypadkach niepotrzebnym balastem utrudniającym relokację.

Jednak musimy pamiętać, że w Polsce mamy silnie utrwaloną potrzebę posiadania nieruchomości na własność, dlatego też milenialsi stanowią tak istotną grupę nabywców mieszkań, co wyróżnia ich na tle rówieśników z Europy Zachodniej.

Kim są milenialsi? To pokolenie ludzi urodzonych między 1980 a 2000 r. Z rynkowego punktu widzenia millenialsi są najbardziej pożądaną grupą klientów.

Ze względu na swoją liczebność (w Polsce to prawie 10 milionów osób) oraz generowany przez nich popyt i wysoki poziom wydatków, są podstawową grupą docelową dla największych korporacji, mając realny wpływ na zmiany w strategiach sprzedaży i komunikacji z klientami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu