Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Motoryzacja

Miejska mini-hybryda PSA

materiały prasowe
Grupa PSA opracowała mały pojazd miejski o napędzie hybrydowym plug-in w ramach europejskiego konsorcjum EU-Live, który będzie nosić takš nazwę

Pojazd jest wyposażony w jednocylindrowy silnik benzenowy do motorowerów o mocy 31 kW Peugeot Scooters, należšcej w 51 proc. do indyjskiej firmy Mahindra i w dwa silniki elektryczne umieszczone w tylnych kolach rozstawionych blisko siebie, co nadaje pojazdowi wyglšd zadaszonego skutera na 3 kołach. „Tym nowym œrodkiem transportu plasujšcym się między œwiatem 2-kołowym i 4-kołowym grupa PSA rozszerza dziedzinę koncepcji poza sektor samochodowy pilotujšc prace badawcze i przygotowujšc egzemplarz pokazowy" — stwierdza komunikat francuskiej firmy, nie precyzujšcy ewentualnej daty premiery handlowej

Dzięki silnikom elektrycznym opracowanym przez firmy Elaphe i Brembo oraz baterii Samsunga SDI o napięciu 48 woltów można nim poruszać się po mieœcie korzystajšc z napędu elektrycznego do prędkoœci 70 km/h, bez emitowania spalin; silnik spalinowy zapewni mu prędkoœć od 70 do 130 km/h w terenie otwartym.

Pojazd o autonomii 300 km, bez podziału na rodzaj napędu ma długoœć 2,4 m i szerokoœć 85 cm, co pozwala zabierać 2 osoby, jedna za drugš, jak na motocyklu. Może być używany bez ograniczeń na każdej drodze, także na autostradzie, do jego prowadzenia jest wymagane prawo jazdy. Ale jego użytkownicy nie muszš mieć kasków, bo ma pasy bezpieczeństwa.

PSA zastrzegł co najmniej 13 patentów dotyczšcych zwłaszcza elementów hydraulicznych i zawieszenia hydropneumatycznego.

Konsorcjum EU-Live (od Efficient Urban LIght VEhicle) liczy 12 partnerów z 6 krajów, PSA jest w nim jedynym producentem pojazdów, Komisja Europejska przyznała mu budżet 6,7 mln euro.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL