W Świecku, tuż przy granicy z Niemcami, powstanie nowy magazyn o powierzchni ponad 32 tysięcy metrów kwadratowych. Zostanie wybudowany na terenie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Od najbliższej fabryki BMW w Berlinie będzie go dzielić zaledwie 110 kilometrów. Zadaniem nowego centrum dystrybucji będzie organizacja dostaw do 150 odbiorców na terenie Polski i wschodnich Niemiec.

Inwestycja niemieckiego koncernu motoryzacyjnego ma być podyktowana planami rozwojowymi grupy kapitałowej BMW oraz korzystnymi prognozami dotyczącymi sprzedaży jej samochodów. W pierwszych trzech kwartałach Grupa BMW zarejestrowała na rynkach Unii Europejskiej 755,5 tys. nowych samochodów osobowych w porównaniu do 747,3 tys./ w tym samym czasie rok wcześniej, wyprzedzając m.in. Daimlera. W Polsce BMW sprzedało od stycznia do końca września ponad 10,8 tys. aut, co w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku stanowi wzrost o 23 proc. Jeszcze bardziej – o prawie 27 proc. do 1382 sztuk zwiększyła się na polskim rynku sprzedaż Mini.

- BMW Group jest silnie związana z polskim rynkiem motoryzacyjnym. Marki BMW, Mini oraz BMW Motorrad zajmują czołowe pozycje w kategorii premium – podkreśla Baudouin Denis, dyrektor zarządzający BMW Group Polska. Sieć dealerska grupy obejmuje w Polsce 30 salonów. Jest ona także ważnym partnerem dla wielu dostawców z Polski, a łączna wartość wszystkich zawartych z nimi transakcji sięgnęła w 2016 roku 1,8 miliarda euro. - Rozbudowa zaplecza dystrybucyjnego jest kolejnym z elementów naszego zaangażowania w rozwój lokalnego rynku – komentuje Denis.

Inwestycja w rozbudowę centrum dystrybucyjnego części zamiennych i akcesoriów w kostrzyńskiej SSE warta jest około 20 mln euro