Chiński urząd kontrolki jakości, inspekcji i kwarantanny AQSOIQ zaniepokoił się zagrożeniami związanymi z wadami poduszek japońskiego producenta i polecił ich wymianę w 315 218 samochodach Mercedesa. Akcja przywoławczą firmy należącej do Daimlera i jej spółek j. v. zacznie się 15 października i będzie dotyczyć samochodów klasy SLK i A importowanych albo wyprodukowanych w latach 2006-12.

Urząd szacuje, że ponad 20 mln samochodów różnych marek w Chinach ma poduszki Takaty, które mogą aktywować się wybuchowo i poranić osoby w kabinie. We wrześniu podobne akcje ogłosiły GM i Volkswagen.

Z kolei Tesla Motor wezwie do swych stacji 11 tys. sportowo-użytkowych Model X na świecie z powodu ryzyka zamknięcia się tylnych foteli do przodu w razie kolizji. Producent wyjaśnił, że trzeba będzie poprawić małą liczbę kabli w drugim rzędzie składanych foteli w pojazdach wyprodukowanych od 28 października 2016 do 16 sierpnia 2017. Problem może dotyczyć ok. 3 proc. wszystkich pojazdów, a wykryto go podczas wewnętrznych testów.

W kwietniu 2016 wadliwy zawias blokujący trzeci rząd foteli zmusił firmę z Palo Alto do wezwania do stacji serwisowych w stanach 2700 SUV Model X. W 2015 r. zamocowanie pasa bezpieczeństwa w przednim fotelu było powodem akcji przywoławczej 90 tys. limuzyn Model S, a rok wcześniej 29 222 tych aut trafiło do warsztatów z powodu wady systemu ładowania baterii.