Rada nadzorcza grupy Volkswagena zbiera się w najbliższy piątek 13 kwietnia i ma zwolnić prezesa Matthiasa Müllera i zastąpić go Herbertem Diessem, tory przyszedł do grupy w 2015 r. z BMW i zapisał się jako specjalista od cięcia kosztów. Diess ma przedstawić radzie nowa strukturę kierownictwa grupy — podały dwie osoby. — Zachowa oba stanowiska, prezesa zarządu i szefa marki VW — poinformowała inna.
Aby zapewnić Diessowi poparcie dla jego planów stanowisko szefa działu kadr straci Karlheinz Blessing i zostanie zastąpiony przez dyrektora generalnego rady przedsiębiorstwa Gunnara Kiliana podlegającego szefowi tej rady, Berndtowi Osterlohowi — podały 4 osoby związane z Volkswagenem potwierdzając informacje tygodnika „Der Spiegel".
Przedstawiciele rady przedsiębiorstwa zasiadali dotąd w radzie nadzorczej, w 20-osobowym organie mieli 10 miejsc, ale nie było ich w zarządzie, adze jest omawiana strategia i podejmowane decyzje operacyjne zwłaszcza o zmniejszaniu kosztów. Reputacja rady ucierpiała w ubiegłym roku po aferze z nadmiernymi gratyfikacjami, co doprowadziło do wszczęcia śledztwa. Przedstawiciele załogi zarzucali Blessingowi, że to on faworyzował niektórych
Kilian rozmawiał już o objęciu stanowiska szefa działu kadr z Wolfgangiem Porsche, który nie sprzeciwił się takiemu planowi — podał kolejny informator. Usunięcie Blessinga i mianowanie Kiliana będzie częścią większych przesunięć kadrowych innych członków kierownictwa.
„Der Spiegel" poinformował też, że Volkswagen planuje podział na 4 działy: marek masowych (VW, Seat, Skoda), marek premium (Audi, Bentley), aut sportowych (Bugatti, Lamborghini, Porsche) i pojazdów dostawczych i ciężarówek.