„Consumer Reports”: można już kupować Model 3 Tesli

Opiniotwórczy amerykański magazyn konsumencki „Consumer Reports” ogłosił, że już zaleca kupowanie limuzyny Model 3 Tesli, bo testy wykazały, że producent skrócił jego drogę hamowania o 20 stóp (6 metrów).

Aktualizacja: 01.06.2018 11:32 Publikacja: 01.06.2018 11:30

„Consumer Reports”: można już kupować Model 3 Tesli

Foto: materiały prasowe

Pismo wytknęło tydzień wcześniej „duże wady” w samochodzie, zwłaszcza gorsze hamowanie niż w pełnowymiarowej furgenetce (pickup truck), ale wskazało też na wiele dodatnich cech. Ten sedan ma dla Tesli zasadnicze znaczenie dla jej rentowności w czasie, gdy stara się pokonać różne przeciwności losu w produkcji, ma do czynienia z informacjami i wypadkach i z rosnącym sceptycyzmem o stanie jej finansów.

W czasie ponownego testu dziennikarze magazynu stwierdzili, że Model 3 poruszający się z prędkością 60 m/h (100 km/h) zahamował na odcinku 133 stóp (40 metrów), potwierdzając wcześniejsze twierdzenie producenta o drodze hamowania.

Elon Musk przyznał, że był problem z układem hamulcowym i wyjaśnił, że pierwszych testach użyto dwóch wcześniejszych wersji tego auta, a unowocześnienie elementów układu pozwoliło poprawić drogę hamowania bardziej niż podano w specyfikacji technicznej

Dyrektor pionu testów w magazynie, Jake Fisher przyznał, że nigdy w ciągu 19 lat pracy w tym piśmie nie spotkał się z samochodem, któremu tak poprawiono osiągi drogowe samym usprawnieniem zdalnego oprogramowania. Wskazał jednak, że panele kontrolne samochodu nieco rozpraszają i są nieporęczne w używaniu, bo trzeba wykonać zbyt wiele ruchów na ekranie aby uzyskać rutynowe funkcje. — Nie sądzę, aby był to bardzo wysoko ceniony układ kontrolny tylko dlatego, że ma tak mało guzików czy kontrolek — powiedział. Ma jednak nadzieję, że Tesla wprowadzi dalsze zmiany pozwalające na lepsze korzystanie z tego auta, jego zdaniem firma mogłaby rozważyć wprowadzenie tradycyjnego kluczyka z mikroprocesorem oprócz systemu bezkluczykowego dostępu do auta.

Poprawienie układu hamulcowego zwiększyło ogólną ocenę Modelu 3 zapewniając mu dość punktów potrzebnych do zalecania tego samochodu — stwierdził „Consumer Reports”, który nadal wytknął hałas wiatru, sztywną jazdę i niewygodne siedzenie z tyłu.

„Naprawdę doceniam wysoką jakość krytycznej oceny +Consumer Reports+. Hałas podczas jazdy i komforty jazdy tez już poprawione. Ulepszenie interfejsu użytkownika poprzez unowocześnienie zdalnego oprogramowania później w tym miesiącu” — napisał Elon Musk na Twitterze.

„Consumer Reports” zapowiedział dalsze testowanie innego egzemplarza Modelu 3 po poinformowaniu pisma przez Muska, że producent dokonał zmian w usunięciu trzech innych kwestii wytkniętych w początkowym raporcie.

Pismo wytknęło tydzień wcześniej „duże wady” w samochodzie, zwłaszcza gorsze hamowanie niż w pełnowymiarowej furgenetce (pickup truck), ale wskazało też na wiele dodatnich cech. Ten sedan ma dla Tesli zasadnicze znaczenie dla jej rentowności w czasie, gdy stara się pokonać różne przeciwności losu w produkcji, ma do czynienia z informacjami i wypadkach i z rosnącym sceptycyzmem o stanie jej finansów.

W czasie ponownego testu dziennikarze magazynu stwierdzili, że Model 3 poruszający się z prędkością 60 m/h (100 km/h) zahamował na odcinku 133 stóp (40 metrów), potwierdzając wcześniejsze twierdzenie producenta o drodze hamowania.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców
Biznes
Rząd podjął decyzję w sprawie dyplomów MBA z Collegium Humanum