#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Mieczkowski: Opel rośnie mimo stagnacji rynku

Przy braku wzrostu rynku w obszarze klienta indywidualnego, Opel wzrósł przez ostatnie 4 lata o 65 proc. - mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Publikacja: 28.07.2017 14:21

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Mieczkowski: Opel rośnie mimo stagnacji rynku

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że branża motoryzacyjna ma za sobą kilka bardzo dobrych lat.

- Najbardziej sprzedaż samochodów napędzają firmowe zakupy. Sprzedaż do klienta indywidualnego jest w zupełnej stagnacji - mówił Mieczkowski.

- Tak jak w 2011 r. było sprzedanych 140 kilka tys. aut, tak również było w 2016 r. - dodał.

Ocenił, że powodem tego jest dostępności aut używanych.

- Są one dużo tańsze, a możliwości polskiego klienta nadal odbiegają od europejskich sąsiadów – tłumaczył.

- Zwiększa się też ilość samochodów służbowych. Jest wiele rodzin, gdzie zamiast samochodu prywatnego, korzysta się ze służbowego – dodał.

Mieczkowski zaznaczył, że co miesiąc widać wzrosty.

- Może nie są one ponad 20 proc., ale nadal ponad 10 proc. można się spodziewać w tym roku. Rynek samochodów osobowych w tym roku przekroczy 450 tys. W zeszłym roku przebił barierę 400 tys. - prognozował.

Gość podkreślił, że od kilku lat absolutnym hitem są SUVy lub crossovery.

- Jeśli popatrzymy na szerokość oferty, to możemy znaleźć blisko 60 modeli SUVów. Ich udział w sprzedaży na polskim rynku rok w rok rośnie. Są to podobne trendy jak w Europie – mówił.

Dużo się ostatnio mówi o nowych napędach i autonomicznej jeździe.
- To jest przed nami, ale samochody już dzisiaj podążają w tym kierunku – ocenił.

- Dostępne są już rozwiązania, które zaczynają ułatwiać kierowcy poruszanie się i je automatyzować. Chodzi m.in. o rozpoznawanie znaków, czy dostosowywanie prędkości, łącznie z zatrzymaniem samochodu. Samochody utrzymują się też same w pasie jazdy – tłumaczył.

Mieczkowski wyjaśnił, że duże powodzenie aut luksusowych w Polsce jest związane z dostępnością rozwiązań finansowych jak leasing czy wynajem.

Zdradził, że Opel Astra sprzedaje się znakomicie.

- Polski klient docenia polską produkcję. Astra jest numerem 1 w sprzedaży do klienta indywidualnego – mówił.

- Przy braku wzrostu rynku, Opel wzrósł w tym obszarze przez ostatnie 4 lata o 65 proc. Klient indywidualny bardzo docenia markę Opel – dodał.

Mieczkowski przyznał, że jest to wyjątkowy rok dla Opla.

- W 2017 r. mamy w Polsce bardzo ważne 3 premiery kluczowych samochodów. Za sobą mamy premierę nowej Insigni. Ten model zawsze odgrywał dużą rolę w sprzedaży do klienta flotowego – mówił.

- Kolejne 2 modele, obok Mokki, wypełniają segment crossoverów, których sprzedaż mocno rośnie – dodał.

Gość przypomniał, że dd niecałego roku Opel oferuje Opel Drive Plan, czyli rozwiązanie dla indywidualnych przedsiębiorców.

- Wybierając Opla Astrę, są to koszty rzędu 600-800 zł miesięcznie za użytkowanie, z serwisem i pełnym ubezpieczeniem. Klienta nic nie interesuje przez 3 lata, tylko jeździ – zaznaczył Mieczkowski.

Gość przyznał, że branża motoryzacyjna ma za sobą kilka bardzo dobrych lat.

- Najbardziej sprzedaż samochodów napędzają firmowe zakupy. Sprzedaż do klienta indywidualnego jest w zupełnej stagnacji - mówił Mieczkowski.

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Czasy są niepewne, firmy nadal mało inwestują
Biznes
Szpitale toną w długach, a koszty działania rosną
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce