Rynek pierwotny: Sprzedaż mieszkań w wakacje

Klienci coraz częściej wykorzystują wolny wakacyjny czas na odwiedzanie biur sprzedaży.

Aktualizacja: 25.07.2016 07:13 Publikacja: 25.07.2016 06:57

Moko - inwestycja spółki Ronson

Moko - inwestycja spółki Ronson

Foto: Materiały Inwestora

Magdalena Kiljańczyk, prezes Kiljańczyk Development

Lato to szczególna pora roku na rynku. Klienci myślą raczej o urlopach i wypoczynku, a mieszkania czekają na jesień.

Deweloperzy starają się oczywiście przyciągnąć uwagę kupujących. Chętnie organizują spotkania w plenerze, połączone z rozrywką dla całej rodziny. Podczas dni otwartych można poznać poszczególne inwestycje od kuchni, zasięgnąć opinii, porad, a także wziąć udział w loteriach, konkursach, wspólnym gotowaniu, grach terenowych. Można też przyswoić parę reguł rządzących golfem.

Dzieci w tym czasie spędzają czas pod okiem animatorów kultury. Sporą popularnością wśród deweloperów cieszą się także wszelkie inicjatywy lokalne pod auspicjami poszczególnych dzielnic czy też stowarzyszeń. Odwiedzający deweloperów na stoiskach mają szansę wynegocjować albo wygrać spory rabat. Latem jesteśmy też częściej obecni w mediach społecznościowych. W tym czasie kampanie okazują się dużo bardziej efektywne niż w sezonie nieurlopowym.

Grzegorz Zagrabski, prezes Wawel Service

Lato w branży deweloperskiej nie musi oznaczać stagnacji. Klienci coraz częściej wykorzystują wolny wakacyjny czas na odwiedzanie biur sprzedaży. Sprzyja temu m.in. mniejszy ruch na drogach. Można zobaczyć więcej osiedli, lepiej poznać okolicę.

Dobra pogoda pozwala deweloperom organizować imprezy na świeżym powietrzu. To np. pikniki dla rodzin z dziećmi. Do lokali są dodawane vouchery pozwalające na opłacenie wakacji. Wprowadzane są także promocje nawiązujące do wakacyjnych wyjazdów, takie jak np. „First Minute" w naszej warszawskiej inwestycji Owsiana 9.

Lato to dobry czas, aby przekonać klientów do inwestycji z sektora premium – np. apartamentów nad morzem lub w górach. Poza tradycyjnymi promocjami (rabaty, wykończenie pod klucz) prowadzone są także akcje tematyczne, nawiązujące np. do wydarzeń sportowych. Przykładem jest nasza niedawna promocja związana z Euro 2016. Do każdego mieszkania sprzedawanego w czasie mistrzostw dodawaliśmy telewizor.

Andrzej Gutowski, dyrektor sprzedaży w spółce Ronson Development

Wakacje, a szczególnie sierpień, to raczej spokojny czas w biurach sprzedaży deweloperów. Doświadczenie pokazuje, że w tym czasie klienci wolniej podejmują decyzje dotyczące zakupu mieszkań. Mając tego świadomość, na wakacyjne budżety marketingowe patrzymy z nieco większą ostrożnością.

Z reguły decydujemy się na taki model promocji, który ma na celu przypomnienie klientom o naszej ofercie.

W naszej ocenie szeroko zakrojone akcje promocyjne mają stosunkowo niewielkie przełożenie na wyniki sprzedaży właśnie w okresie urlopowym, dlatego też staramy się ograniczyć do przyjętego modelu i wprowadzamy np. typowe rabaty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów.

Takie podejście okazuje się skuteczne. W lipcu tego roku odnotowujemy większe tempo sprzedaży niż w czerwcu. Największy wpływ na takie wyniki ma trzeci etap naszej inwestycji City Link na warszawskiej Woli.

Magdalena Kiljańczyk, prezes Kiljańczyk Development

Lato to szczególna pora roku na rynku. Klienci myślą raczej o urlopach i wypoczynku, a mieszkania czekają na jesień.

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu