Z doświadczenia Metrohouse wynika, że największe zainteresowanie ofertą jest w pierwszych dniach po wystawieniu jej na rynek. Wtedy też można liczyć na to, że w mieszkaniu zacznie pojawiać się największa grupa potencjalnych klientów. Być może któryś z nich zdecyduje się na zakup. Sprzedający są często zaskoczeni tym, że pierwszy klient oglądający mieszkanie decyduje się na zakup. Zwykle pojawiają się wątpliwości dotyczące podyktowanej ceny ofertowej. Zamiast rozmów o warunkach transakcji sprzedający czasem wycofują się z niej, by powrócić na rynek z wyższą ceną ofertową. Wtedy okazuje się, że o klienta nie jest już tak łatwo, a nasz potencjalny nabywca znalazł inne mieszkanie oferowane przez bardziej zdecydowanego właściciela lokalu.
Lepiej korzystać z usług wielu pośredników
Kolejny mit to powierzenie sprzedaży nieruchomości każdemu pośrednikowi, który zaoferuje swoje usługi. Warto sobie zadać pytanie, jak wiele dla promocji oferty jest w stanie zrobić pośrednik, który nie ma właściwie żadnej gwarancji, że jego działania znajdą odzwierciedlenie w przeprowadzonej transakcji? Najkorzystniejszą formą współpracy jest umowa z klauzulą wyłączności, kiedy za sprzedaż odpowiada tylko jeden pośrednik i jest rozliczany z prowadzonych działań. Obsługa przez jednego agenta to także porządek na portalach ogłoszeniowych, gdzie dana oferta występuje tylko raz.
Lepiej nie inwestować w sprzedawane mieszkanie
Przy sprzedaży auta chcemy, by wyglądało ono idealnie, nawet jeśli stan techniczny być może pozostawia wiele do życzenia. Troszczymy się o porządek w środku samochodu i wypolerowany lakier. Podobnie jest na rynku mieszkaniowym. Kupujemy wzrokiem, dlatego warto, by odpowiednio przygotować lokal do sprzedaży. Warto zainwestować w pomalowanie ścian. Świeży biały kolor ścian potrafi zdziałać cuda. Deprymująco na klienta działają wszelkiego rodzaju, nawet niewielkie, usterki - odklejona klepka podłogowa, urwana klamka, cieknący kran. Koszty naprawy są naprawdę niewielkie, a pierwsze wrażenie klienta jest najważniejsze.
Lepiej zrobić kompleksowy remont, by uzyskać lepszą cenę