Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media

Polacy nie lubiš reklam w internecie - blokujš ich najwięcej

fotolia
Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujšcych reklamy w internecie – wynika z najnowszego raportu spółki OnAudience.com prezentujšcego dane z ponad 60 rynków œwiata.

Według raportu w polskim internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyœwietlanych reklam, co daje 8 proc. wzrost rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 proc. blokowanych wyœwietleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 proc.

Drugim krajem pod względem największej liczby blokowanych reklam w internecie jest Grecja, gdzie blokuje się 44 proc. wyœwietleń. Kolejne miejsca należš do Norwegii (42 proc.), Niemiec (41 proc.) i Danii (40 proc.). Wysokš pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39 proc. reklam.

Zupełnie odwrotnie sytuacja wyglšda w Paragwaju, gdzie adblocki powstrzymujš jedynie 5 proc. wyœwietleń. To najniższy wynik w całym zestawieniu. Kolejna w dolnej częœci listy znajduje się Wenezuela (10 proc.). Największy wzrost liczby zablokowanych odsłon dotyczy rynku brazylijskiego, gdzie co prawda jedynie 12 proc. reklam jest blokowanych, jednak w stosunku do zeszłorocznego badania nastšpił wzrost aż o 232 proc.

Jak wynika z szacunków przedstawionych w raporcie, wraz z popularyzacjš oprogramowania blokujšcego wyœwietlanie reklam, rosnš globalne straty wydawców. W 2017 r. wartoœć zablokowanych odsłon osišgnie 42 mld USD, podczas gdy wartoœć całego rynku reklamy typu display szacuje się na 100 mld USD. Dla porównania, w 2016 roku globalna wartoœć zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 mld USD, a wartoœć rynku wyliczono na 84 mld USD.

W Polsce, gdzie procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartoœć rynku reklamy typu display szacuje się na 485 mln USD, a wartoœć zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 mln USD.

Tegoroczny raport OnAudience. com przedstawia także wpływ blokowania reklam na branżę e-commerce. Okazuje się, że aż 32 proc. wyœwietleń e-sklepów i innych serwisów œwiadczšcych usługi online w Europie, dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami. Proces zakupowy rozpoczynany jest w 34 proc. przez osoby posiadajšce takie wtyczki, a 38 proc. finalizujšcych transakcje nie widzi reklam.

ródło:

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL